جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مدیر گروه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه اصفهان گفت: کارگاه آموزشی فن ترجمه با رویکرد ترجمه قرآن کریم و کارگاه آموزشی آزمون شناسی و آزمون سازی برای اساتید حوزه علمیه اصفهان۱۳ و۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امین شمگانی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فعالیت های گروه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: کارگاه آموزشی فن ترجمه با رویکرد ترجمه قرآن کریم با حضور دکتر زاهدپور و کارگاه آموزشی آزمون شناسی و آزمون سازی با حضور دکتر سید محمدرضا ابن الرسول عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان برای اساتید حوزه علمیه اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: توقع داریم نگرش اساتید ادبیات عرب پس از برگزاری کارگاه آموزشی نسبت به طراحی سئوال تغییر کند و شیوه طراحی سئوال تغییر محسوسی داشته باشد. 

مدیر گروه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه اصفهان با بیان این که معاونت آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیت مدرس اساتید ادبیات را بر عهده این گروه قرار داده است، عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی در ایام ماه مبارک رمضان از ترجمه قرآن از کتاب مجمع البیان به زودی به مدارس علمیه ابلاغ می شود.

وی با اشاره به سایر برنامه ها و فعالیت های این گروه آموزشی گفت: گروه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه اصفهان در بازه های مختلفی کار کرده؛ از جمله در سال 93 که شاهد تغییر و تحولاتی در زمینه امتحانات و سبک و سیاق اجرا، طراحی سئوال و تصحیح اوراق امتحانی بودیم، همچنین کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار شد. 

حجت الاسلام شمگانی با اشاره به فعالیت اعضاء جدید گروه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه اصفهان، بیان کرد: طرح تحول دروس ادبیات عرب توسط شورای عالی حوزه های علمیه ابلاغ  شده که در راستای این طرح، گروه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه اصفهان به بررسی طرح‌های مختلفی پرداخته است. 

وی گفت: پس از بررسی طرح‌های پیشنهادی اعضاء و نیز طرح‌های اجرا شده در قم و مشهد، قرار شد که طرح‌نامه ای را به شورای آموزش حوزه اعلام کنیم که در صورت تصویب نهایی آن احتمال تغییر دروس ادبیات در سال آینده وجود دارد و برای مثال ممکن است درس نحو در پایه یک حوزه حذف شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha