جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 448084
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
شعر

پیش نشست سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی با حضور طلاب و دانش پژوهانی از ملیت های مختلف جهان همراه با برپایی شب شعر توحیدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی، مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی، در پیش نشست سومین کنگره شعر توحیدی که با حضور شعرای جامعه المصطفی برگزار شد؛ با بیان این که شعر، هنری قدسی است و در طول تاریخ با فراز و نشیب های مختلفی روبرو بوده است، ابراز داشت: در بسیاری از موارد احیای یک فرهنگ در گرو شعر بوده، از کارآمد ترین ابزارها برای انتقال محتوای قوی به شمار می رود.

وی با اشاره به این که در جامعه المصطفی شعرای فاضل و مستعدی از ملیت های مختلف حضور دارند، اظهار داشت: این شعرا محتوای قوی دینی را با لسانی ظریف، زیبا و با بهره گیری از هنر قدسی در میان ملیت های مختلف ارائه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی افزود: شعرای جامعه المصطفی، هنرمندانه اندیشه الهی را به صورت مکتوب و گفتاری و با بهره گیری از ابزارهای مختلف رسانه ای منعکس نموده، ایده ها و اهداف متعالی خود را در قالب شعر بیان می کنند.

سخنران این پیش نشست ضمن تأکید بر ارتقاء موضوعی اشعار در میان هنرمندان المصطفی، ابراز داشت: دوره های دانش افزایی مختلفی ویژه مستعدان شعر و ادب برگزار شده است؛ این کلاس ها و کارگاه های مهارت آموزی، تقویت و شکوفایی استعداد های درخشان در حوزه های فرهنگی را نشانه گرفته است.

وی با بیان این که در رویدادهای شعری مختلف، طلاب و دانش پژوهان و شاعران المصطفی حضوری پر زنگ دارند، خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر، تعدادی از طلاب و دانش پژوهان شاعر جامعه المصطفی، در جلسات مشاعره ای که خدمت رهبر فرزانه انقلاب برگزار می شود، حضوری موفق داشتند.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی در ادامه به ظرفیت های والای شعر در انتقال معارف دینی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کنگره بین المللی شعر توحیدی یکی از بسترهای جدیدی است که با مشارکت شاعران استان یزد راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی افزود: در سال های گذشته این کنگره به صورت دو سالانه برگزار می شود که در سال جاری به گستره بیشتری پیدا کرده، ضمن ورود به حوزه های بین المللی، ده ها قطعه شعر شایسته تحسین را از شعرای ملیت های مختلف دریافت نموده است.

وی به اهداف برگزاری پیش نشست شعر توحیدی در المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی با حضوری چشم گیر در عرصه های فرهنگی، به ویژه حوزه شعر و ادب، محتواهای دینی را به صورت احسن وجه ارائه می نمایند.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی بستر شعر و ادب فارسی را رسانه ای منحصر به فرد و تأثیرگذار دانست و یادآور شد: شعر از جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در حوزه انتقال معارف و اندیشه ها برخوردار است.

وی تأسیس هسته های ملیتی و کشوری در حوزه شعر به منظور ارتقاء بنیه های ادبی ناظر به نیازهای منطقه ای را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: اداره کل فرهنگی المصطفی بر آن است تا ضمن راه اندازی هسته های ملیتی، استعدادهای جدیدی را در حوزه شعر و ادب ملیت ها، شناسایی نموده، دوره های مختلفی را ناظر به نیازهای جوامع برگزار نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی در پایان بر لزوم ایده پردازی های جدید در حوزه شعر و ادب تأکید نمود و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با حضور شعرای جامعه المصطفی، آثار ارزشمند و قابل توجهی را در حوزه شعر توحیدی تولید نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha