سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تربیت دینی کودکان

نشست پژوهشی- آموزشی مسائل اعتقادی کودکان سنین ۷ تا ۱۳ سال در مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز امروز برای والدین برگزار شد .

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان در حاشیه برگزاری این نشست پژوهشی آموزشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، گفت: در این نشست والدین زیر نظر اساتید مجرب حوزه راهکارهای تعامل دینی و عاومل موثر بر تربیت اعتقادی کودکان را فرا می گرفتند و براساس تقسیم بندی سنین کودک به تناسب درک و شناخت از روحیه کودکان به تربیت دینی و اعتقادی آنان می پردازند .

خانم صالحی با تاکید بر اینکه آگاه شدن از ضرورت تکلیف و شناخت سطوح درک کودکان از طریق مطالعه از وظایف و رسالت های مهم والدین در تربیت کودک است اظهار داشت:کشف مفاهیم ناقص و نادرست در ذهن کودک و تلاش برای رفع این شبهات نادرست از دیگر وظایف والدین برای تربیت دینی کودکان است .

وی خاطر نشان کرد: والدین باید در انتقال مفاهیم دینی به کودکان مراقب باشند و همواره براساس شناخت از روحیات و توان ذهنی کودکان به آموزش مسائل دینی بپردازند .

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان با بیان اینکه والدین باید نسبت به ایجاد خداباوری در بین کودکان رسالت تربیتی خود را به نحو احسن انجام دهند یادآور شد:والدین بهترین الگو برای تربیت فرزند هستند و همواره باید تلاش نمایند اصول دینی ومعنوی را براساس الگو و شیوه عملی رفتار خود به کودکانشان آموزش دهند .

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha