جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم بر توجه و رعایت وظایف اخلاقی و تواضع فردی قشر روحانیت معظم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله الهی در دیدار جمعی از اساتید، دانش پژوهان و مسئولین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین عليهما السلام به عظمت قرآن اشاره کرد و افزود: در روایت شفاعت قرآن در روز قیامت بر تمام شفاعتها مقدم است و بحمدلله همه شما محصلان رشته تفسیر موفق موید و منصور من عندالله هستید.

استادحوزه علمیه قم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: در ایام نورانی اعیاد شعبانیه به سر می بریم که از بهترین ایام است شاید ما قدر این نعمتها را آنطور که باید ندانیم و این نعمتها را باید در خود تقویت کنیم تا ما را با کمالات مطلوب ذات اقدس احدیت به آن نشاة و آن عالم تحویل دهند.

وی افزود: خلقت انوار مقدسه اهل بیت علیهم السلام در بدو خلقت عالم هستی بوده است امام حسین که ایام ولادت آن حضرت است تک و نمونه است او وتر موتور است یعنی تکی است که المثنی ندارد وقتی به زندگی امام حسین نگاه می کنیم در ابقاء دین خدا المثنی ندارد. حضرت سجاد علیه السلام همچنین است او چه عظمتی نزد خدا دارد رسول خدا فرمود گویا می بینم فرزندم علی بن الحسین علیه السلام در روز قیامت جمعیت را می شکافد و وارد محشر می شود. اينها وجودهایی بودند که اساس خلقت بر پایه آنهاست آنگاه بنی امیه و بنی عباس آمدند در برابر اینها فرقه ها و مکاتبی درست کردند تا مردم از اهل بیت علیهم السلام دور شوند وظیفه ما نیز در این دوران حرکت در مسیر اهل بیت علیهم السلام است.

آیت الله الهی در ادامه به نقش رعایت وظایف اخلاقی و تواضع و عدالت خواهی اشاره کرد و به روایت امام سجاد علیه السلام که فرمود بپرهیز از ظلم به کسی که یاوری جز خدا ندارد، اشاره نمود.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کافی مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین عليهما السلام گزارشی از روند برنامه ریزی مرکز و برنامه های جاری و پژوهشی آن ارایه کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha