جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس تبلیغی مسلمانان نپال

حوزه/ اجلاس تبلیغی مسلمانان نپال در کاتماندو پایتخت این کشور و باحضور علمای اسلامی از کشورهای مختلف و شرکت عموم مردم و از سوی مرکز "التعلیم و الدعوة الاسلامیة" نپال برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اجلاس تبلیغی مسلمانان نپال در کاتماندو پایتخت این کشور و باحضور علمای اسلامی از کشورهای مختلف و شرکت عموم مردم و از سوی مرکز "التعلیم و الدعوة الاسلامیة" نپال برگزار گردید.

سخنرانان این اجلاس به نکات مختلف و ضرورت های امروز جامعه مسلمانان پرداختند.

شیخ شمیم احمد ندوی مدیر جامعه سراج العلوم نپال وحدت امت اسلام را ضرورت امروز جهان اسلام دانست و گفت: عدم اعتماد در میان دولت ها و جوامع اسلامی دیده می شود در حالی که دشمنان ما در مقابل ما متحد شده و صف بسته اند.

وی همچنین به تبلیغات علیه تاریخ و تعالیم اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام به این حرف بی اساس دامن می زنند که اسلام با زور شمشیر گسترش یافته در حالی که اگر چنین بود، در کشوری مانند هند که مسلمانان 800سال حاکم بودند اکنون آمار مسلمانان 16درصد نبود. حقیقت این است که اسلام با اخلاق کریمه و تعالیم روحانی اش در دنیا نشر پیدا کرد.

سخنرانان دیگر نیز در موضوعاتی مانند؛ رزق حلال، تربیت اولاد، تهاجمات فرهنگی و اهمیت حیا و عفت به ایراد سخن پرداختند.

لازم به ذکر است کشور نپال واقع در شمال هند با 29میلیون نفر جمعیت است که 81درصد از آن هندو می باشند و تنها 4.6 درصد از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند که اهم فعالیت های دینی توسط مراکز و مدارس اسلامی صورت می گیرد و در مقاطع زمانی مختلف اجلاس ها و گردهمایی هایی از سوی مسلمانان نیز برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha