پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد مکه هند

حوزه/ در پی آزادی ۵متهم هندوی انفجار مسجد مکه هند، تعدادی از نمایندگان گروهها و شخصیت های مسلمان هند ضمن اعتراض به این رأی خواستار بازنگری و تحقیق مجدد در این پرونده شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در پی آزادی 5متهم هندوی انفجار مسجد مکه هند تعدادی از نمایندگان گروهها و شخصیت های مسلمان هند ضمن اعتراض به این رأی خواستار بازنگری و تحقیق مجدد در این پرونده شدند.

گروهی از شخصیت های مذهبی و نماینده گروه‌های مسلمان که در راس آن اسدالدین اویسی رئیس مجلس اتحاد المسلمین هند قرار داشت درخواستی را تقدیم مقامات دولتی هند نمودند که در آن از دولت خواسته شده با ارجاع پرونده به دیوان عالی هند تحقیقات مجدد انجام گیرد.

دادگاه رسیدگی به پرونده انفجار مسجد مکه پنج متهم اصلی هندوی این پرونده را به دلیل نبودن شواهد کافی تبرئه و آزاد نمود.

لازم به ذکر است انفجار در مسجد مکه شهر حیدر آباد هند در 18 ماه مارس سال 2007 و هنگام برپایی نماز جمعه اتفاق افتاد که منجر به جان باختن 9 تن و زخمی شدن 58 نفر شده بود و در تیر اندازی پلیس به معترضان مسلمان بعد از این واقعه نیز 5نفر کشته شدند، پس از این حادثه ده‌ها تن در دادگاه شهادت داده و یکی از متهمان اصلی نیز در بازجویی اولیه اعتراف کرده بود که یکی از گروه‌های هندو برنامه ریزی این انفجار را انجام داده ولی در ادامه به دلایل نامعلومی تعداد قابل توجهی از شهود شهادت خود را پس گرفتند و در نهایت دادگاه نیز متهمان اصلی را تبرئه و آزاد نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha