پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاح زاده گفت: در مسیر تأسیس این موزه از هیچ‌گونه کمک‌های دولتی استفاده‌ نشده و تمام تجهیزات این مرکز از طریق کمک‌ها و هدایای مردمی تهیه و تأمین‌ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین فلاح زاده  شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح موزه دین و دنیا که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: انتقال مفاهیم دینی در قالب‌های هنر،  ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به سیطره رسانه‌های صوتی و تصویری بر ابعاد مختلف زندگی اجتماعی افزود: عصر کنونی را عصر ارتباطات خوانده‌اند که سخن گزافی نیست چراکه امروزه کشورهای متمدن از تمام ابزار و وسایل ارتباط ‌جمعی برای انتقال مفاهیم و پیام‌های خود استفاده می‌کنند.

رئیس هیئت‌ مدیره موزه دین و دنیا با اشاره به‌ضرورت انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی در قالب مجهزترین ابزارهای انتقال پیام، گفت: در طول تاریخ همواره علمای دین از بهترین ابراز برای انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی استفاده می‌کردند که باید امروز نیز از همین ابزار ممکن استفاده‌های لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاّح‌زاده با هشدار نسبت به پیشرفت و استفاده درست و به‌جا از رسانه‌های ارتباط‌ جمعی عنوان کرد: اگر از  ابزار و وسایل ارتباط‌ جمعی استفاده درست و مناسبی صورت نگیرد ممکن است در هجمه‌های سنگین فرهنگی و اعتقادی دشمن شکست‌ خورده و مقهور آن شویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسانه‌های تأثیرگذار در انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی استفاده از رسانه موزه است چرا که اثرگذاری آموزش‌های حاصل از موزه‌ها بسیار فراوان است.

رئیس هیئت‌ مدیره موزه دین و دنیا با انتقاد از کمبود مراکز و موزه‌های مخصوص حوزه دین و موضوعات معرفتی تأکید کرد: باید اعتراف کرد حوزه‌های علمیه تاکنون از فرصت و ظرفیت موزه استفاده درستی نکرده و بسیاری آثار و تعالیم دینی بزرگان دینی از این طریق به دست فراموشی سپرده‌شده و ازدست‌رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده با اشاره به گستره وسیع دین در مسائل و موضوعات مختلف ابراز کرد: معارف دینی اسلام برای تمام اشیاء و موضوعات رهنمودهای معرفتی داشته و درزمینه آن‌ها حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: طرح تأسیس موزه‌ای با عنوان موزه فقه وزندگی در سال‌های اخیر خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد که ایشان ضرورت وجود چنینی موزه‌ای را تأیید و بر لزوم راه‌اندازی آن تأکید کردند.

رئیس هیئت‌ مدیره موزه دین و دنیا با تأکید بر مهم‌ترین اهداف از برپایی موزه دین و دنیا در مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: هدف از تأسیس از موزه افزایش معرفت دینی و معرفتی زائران و مسافران به مسجد مقدس جمکران بوده تا از این طریق فهم دینی مردم از مسائل مختلف افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده مردمی بودن را شاخص مهم موزه دین و دنیا دانست و گفت: در مسیر تأسیس این موزه از هیچ‌ گونه کمک‌های دولتی استفاده‌ نشده و تمام تجهیزات این مرکز از طریق کمک‌ها و هدایای مردمی تهیه و تأمین‌ شده است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین موضوعات موجود در موزه دین و دنیا خاطرنشان کرد : این موضوع شامل غرفه‌هایی مانند غرفه مراجع، علما، شهدا، اماکن مقدس، عبادات، محیط‌زیست، کسب‌ و کار است، گستره این موزه در آینده به گستردگی تمام ابواب و موضوعات فقهی گسترش پیدا می‌کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha