پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما نتوانسته ایم قرآن را به صورت جامع تبیین کنیم، قرآن قانون زندگی انسان ها است که اگر بتوانیم در ابعاد مختلف جامعه قرآن کریم را تبیین کنیم، قطعا همه افراد از انس با آن لذت خواهند برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمن علی محمدی شب گذشته در محفل شعر کریمه که در سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه شعر یکی از کارآمدترین هنرها برای ترویج قرآن است، اظهار داشت: باید با هنر شعر بتوانیم قرآن کریم را در جامعه و به ویژه برای جوانان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه شعرا باید شأن قرآن کریم را بدانند، افزود: ما هنوز شأن قرآن کریم را نشناخته ایم البته خداوند را باید شکر کرد که شعرا پیرامون اهل بیت (ع) شعر هایی بسیاری گفته اند که از این جهت غنی هستیم اما پیرامون قرآن هنوز به آن حد نرسیده ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در دیداری که سال گذشته با حضرت آیت الله جوادی آملی داشتیم، ایشان گفتند که قرآن و عترت در مقام ثبوت مانند یکدیگر هستند اما در مقام اثبات اگر قرآن نباشد ولایت اهل بیت (ع) زیر سوال می رود چرا که ثابت شدن امامت و ولایت با قرآن صورت می گیرد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن کریم، تصریح کرد: تنها کتاب و موجودی که در مقابل دشمنان خود را حفظ کرده و از دشمن هم مبارزه می طلبد قرآن کریم است، بنابراین باید به ایجاد ارتباط و انس با قرآن کریم بپردازیم.

حجت الاسلام والملسمین محمدی خاطرنشان کرد: دشمن در صدد از بین بردن اعتقادات جوانان شیعه است، شعرا جملاتی را گفته اند که نوجوانان و جوانان آن ها را از دوران کودکی آموخته و به آن عشق می ورزند البته ممکن است گناهی هم مرتکب شوند اما باز هم عشق به اهل بیت (ع) می ورزند.

وی ادامه داد: اگر جوانان و نوجوانان با قرآن انس پیدا کنند، قرآن حفظ خواهد شد،  شعرا می توانند جوانان را با قرآن کریم مأنوس کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تبیین جامع قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ما نتوانسته ایم قرآن را به صورت جامع تبیین کنیم، قرآن قانون زندگی انسان ها است که اگر بتوانیم در ابعاد مختلف جامعه قرآن کریم را تبیین کنیم، قطعا همه افراد از انس با آن لذت خواهند برد.

وی، توحید را اساس بعثت دانست و تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها به دلیل موحد بودن هجرت کرد که ما نتوانسته ایم توحید را به طور جامع و کامل تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: نیازهای مبتلابه جامعه امروز، تبیین ولایت و امامت، عدالت، دشمن شناسی و تکیه نکردن به دشمن است که امروزه یکی از مشکلات مسئولان نیز همین امر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha