جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری-آئین افتتاحیه نمایشگاه آثار و تألیفات قاضی سید نورالله شوشتری، در اهواز

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت: قاضی نورالله شوشتری در کنار منصب قضاوت به تألیف کتاب در هندوستان اشتغال داشت و شیعه را در آن سرزمین احیاء کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه آثار و تألیفات قاضی سید نورالله شوشتری، در اهواز ابراز امیداوری کرد تا خیرات و برکات نمایشگاه مذکور که بیانگر آثار شخصیتی چنین انسان بزرگواری است به استان و ایران اسلامی و جامعه تشیع برسد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قاضی سید نورالله شوشتری از شخصیت های کم نظیر تاریخ تشیع است، افزود: بعد از شیخ مفید، صدوق، پدر بزرگوار شیخ صدوق، عالمی با چنین تتبع و گستردگی دانش در زمینه های فقهی، تفسیری، کلامی را اگر بگوییم نداریم سخن به گزافه نگفته ایم.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: بزرگداشت چنین عالمانی برای معرفی آنها به جامعه امروزی و استفاده افراد محقق از آثار علمی آنها است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ۱۴۰ اثر از قاضی نورالله شوشتری ذکر شده است، اظهار داشت: تجدید چاپ و انتشار دوباره و بهره مندی اهل علم از چنین آثاری تحولی بزرگ را به وجود خواهد آورد.

وی عنوان کرد: قاضی نورالله شوشتری در کنار منصب قضاوت به تألیف کتاب در هندوستان اشتغال داشت و شیعه را در آن سرزمین احیاء کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha