پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاق

حوزه/ مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: یکی از مسایلی که می تواند به کاهش آمار طلاق در کشور کمک کند، توجه جدی در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص برای زوجین جوان است.

عطاء الدین قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در همین راستا مجموعه مدیریت استان طرح آموزش مهارت‌های زندگی به زوجین جوان را از چندی پیش در دستور کار قرار داده و همین مساله نیز قطعاً در کاهش آمار طلاق موثر خواهد بود.

وی افزود: ما به طور جدی به دنبال آن هستیم که دختران و پسران علاقه مند به امر مقدس ازدواج ، قبل از ثبت ازدواج، هنگامی که برای آزمایش و شرکت در دوره ای به مرکز بهداشت مراجعه می‌کنند، برای آموزش به کانون زندگی پایدار برای همین منظور معرفی شوند تا در دوره کارگاهی آموزش مهارت های زندگی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ، در صورتی که نیاز به مشاوره فردی باشد، متقاضیان ازدواج به مشاورین ارجاع داده می‌شوند تا با آمادگی بهتری تشکیل خانواده دهند.

قاسمی بیان داشت: مرکز کانون زندگی پایدار به مدت پنج سال با مزدوجین جوان ارتباط خواهد داشت و زندگی آن‌ها را رصد می‌کند، ضمن آن که در صورت بروز مشکلات در زندگی مزدوجین جوان، روان شناس و مشاور به آن‌ها معرفی خواهد کرد.

وی گفت: در این طرح نهادها و دستگاه های ذیریط همچون دادگستری، اداره ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، جهاد دانشگاهی و مراکز علمی زیر نظر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فعالیت می کنند.

قاسمی همچنین یادآور شد: طرح مشاوره‌ جامع پیش از ازدواج که در کل کشور به اجرا درآمده، حقیقتاً در کاهش طلاق تاثیر خاصی داشته و ما نیز با اجرای چنین طرحی و با آموزش‌های مهارت‌های زندگی به زوجین به دنبال کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده در استان قم می باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha