جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرهنگ و ارشاد و هنرمندان

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیروزی دشمن در جنگ نظامی را مقدمه‌ای برای تسلط فرهنگی در جامعه عنوان و گفت: اگر دشمن در جنگ فرهنگی پیروز شود نمی‌توان او را بیرون کرد، زیرا ماهیت فرد تغییر کرده و قابل بازپس‌گیری نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از هنرمندان، اظهار کرد: مسئله فرهنگ خلاصه هستی هر جامعه با هر نوعی فرهنگی است و ماهیت انسان ها و جوامع از روی فرهنگشان شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی درخصوص تفاوت فرهنگ ها، افزود: فرهنگ بیگانه بوی ظلم و دزدی و خون می‌دهد، اما فرهنگ اهل بیت علیه السلام و انبیای الهی با عطر خود دنیا را گلستان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: دشمن در جهت گمراه کردن مردم تلاش می کند و در فضای مجازی با انواع تهمت، جوسازی و شیطنت جامعه را به سمت گمراهی می کشاند که کار شما در مقابل کار دشمن قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مسئولیت شما از آن جهت که تمام هویت انسان در فرهنگ است و اگر کوتاهی کنیم دشمن جوانان ما را شکار می‌کند، بسیار سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، موثرترین زبان‌ برای هدایت جامعه را زبان هنر دانست و گفت: باید جامعه را با زبان های مختلف علمی، فقهی و هنری به حق، عدالت، ارزش‌ها و فضایل هدایت کنیم و با ارشاد، فرهنگ اسلامی مردم را از حیرت و سرگردانی نجات دهیم.

وی با بیان اینکه با زبان هنر می توان در کوتاه ترین زمان تاثیرگذار بود و سرنوشت انسان را تغییر داد گفت: اگر زبان هنر در جهت فرهنگ اسلامی باشد، می تواند نقش بسزایی در هدایت انسان داشته باشد.

امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه دشمن تعارف ندارد و تهاجم آنان ممکن است نظامی و یا فرهنگی باشد، افزود: خطر هیچ فرقی ندارد و باید افسران و سربازان فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحنه تهاجم فرهنگی همانند برادران خود در جبهه نظامی کم نیاورند و در مقابل دشمن سنگ تمام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، پیروزی دشمن در جنگ نظامی را مقدمه‌ای برای تسلط فرهنگی در جامعه عنوان و تصریح کرد: اگر در جنگ فرهنگی دشمن پیروز شد نمی‌توان او را بیرون کرد زیرا ماهیت فرد تغییر کرده و قابل باز پس‌ گیری نیست.

وی متذکر شد: امروز حق به تمام معنا با جبهه کفر و باطل درگیر است که در این شرایط هرکسی هرکاری از دستش برمی‌آید باید انجام دهد، چرا که هیچ کسی نمی‌تواند شاهد باشد تا دشمن کشور و ناموس و اقتصادش را ویران کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر انسان در فکر خود به جنبه ایمانی برسد دیگر تهدید و تطمیع دشمن در او اثر نمی گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه زیبایی فرهنگ اهل بیت علیه السلام منحصر به شیعه نیست و همه از مسلمان و غیر مسلمان فضیلت‌ها را می‌پذیرند گفت: برگ برنده دست شما است و تنها به برنامه ریزی نیاز است تا در مقابل دروغ و سحر دشمن حقایق را به مردم دنیا ارائه دهید.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر چه اولتیماتوم دشمن پررنگ است، اما دشمن همه چیز خود را از دست داده و در بین ملت خود نیز منفور است و تنها ابزار آنان تهدید و تطمیع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha