پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری از روحانیت به عنوان چراغ هدایت مردم و جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیت با شناخت فتنه ها، جامعه را از مشکلات و بحران های احتمالی دور می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در جمع طلاب و روحانیان ساری با اشاره به نقش طلاب و روحانیان در جلو گيري از گسترش شبهات دینی در جامعه گفت: روحانيت مي تواند با آگاه سازي مردم با حقايق دین، دراين زمينه گام مؤثري بردارد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری از روحانیت به عنوان چراغ هدایت مردم و جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: روحانیت با شناخت فتنه ها، جامعه را از مشکلات و بحران های احتمالی دور می کند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به ريشه ديرينه ارادت مردم به علما و روحانيت، گفت: در رژيم گذشته براي تضعيف غيرت ديني مردم تلاش های بسیاری صورت گرفته، اما با هوشياري علماي بزرگوار و روحانيت متعهد، اين توطئه ها ناکام مانده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به اينکه روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است، بيان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از انديشه هاي روحانيت آگاه و اصيل همواره هراسانند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: روحانيت در تاريخ شيعه همواره در کانون توجه دشمنان قرار داشته، چرا که آنان به عظمت و قدرت روحانيت واقف بوده و همواره تلاش مي‌کردند رابطه مردم و روحانيت را تضعيف کنند.

حجت الاسلام صالحی، علما و روحانيت را امين و مورد وثوق مردم دانست و تصريح کرد: مردم در تاريخ همواره در حوزه هاي مختلف از محضر مراجع و علما براي رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي بهره برده اند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بيان اين که روحانيت مسئول ترويج دين اسلام و معارف اهل بيت(ع) در جامعه است، گفت: انقلاب ايران، يک انقلاب اسلامي است و فرهنگ آن هم بايد ديني باشد و این رسالت روحانیت است که در این خصوص نقش آفرینی کند.

وی با بیان این که با کمترين امکانات و بيشترين تلاش ها، پاسدار و حافظ انقلاب بوده و از مرزهاي ديني و فرهنگي مردم، دفاع کرده است، افزود: امروز ما انقلاب اسلامي را در اوج عزت و عظمت مي بينيم و تاثيرگذاري فرهنگ انقلاب و آرمان هاي امام(ره) و رهبري در تحولات منطقه و در جريان بيداري اسلامي به خوبي ديده مي شود.

حجت الاسلام صالحی با بيان اين که روحانيت شيعه در طول تاريخ، پرچمدار ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) بوده است، گفت: به رغم سختي ها و فشارهايي که زمامداران جاهل داشته اند، روحانيت شيعه شجاعانه و ايثارگرانه در همه عرصه ها حضور پيدا کرده است و توانسته اسلام ناب را ترويج و تبليغ کند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که علماي بزرگ شيعه همواره مزين به اخلاق بوده و همه را به داشتن اخلاق اسلامي هدايت مي کردند، افزود: امروز نیز روحانیت باید اخلاق دینی را در جامعه امروز ترویج و گسترش دهد.

وی با تأکيد بر اينکه وجود روحانيت ضامن بقاي جامعه ديني است، گفت: روحانیت بايد با مسلط بودن به سرچشمه های دين يعني قرآن و اهل بيت(ع)به خوبي پاسخگوي مسائل ديني مردم و جوانان باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha