جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار طلاب همدانی با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: حوزه های علمیه باید در این زمان تقویت شوند و لازم نیست دولت به حوزه کمک کند و حوزه باید با کمک خیّران وسیع تر و غنی تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار علما و روحانیون حوزه علمیه همدان و فضلای همدانی مقیم قم با اشاره به نقش علمای این استان  در حوزه های علمیه اظهار داشت: با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت علم در اسلام گفتند: امام صادق (ع)می فرماید، در روز قیامت که ترازوهای سنجش گذاشته می شود در یک کفه خون شهدا در طول تاریخ و در کفه دیگر مداد علما قرار داده می شود و مداد علما نسبت به خون شهدا برتری دارد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: خون مایه حیات است و اگر مقدار قابل ملاحظه ای از انسان خون برود حیات او به خطر می افتد، ولی مداد وسیله و ابزار ساده ای است، اما بر خون شهدا برتری دارد.

ایشان ادامه دادند: اگر مداد نباشد حق خون پایمال می شود، مانند کاری که فضلا و تاریخ نویسان انجام می دهند و دلیل برتری دیگر این است که شهدا تعلیماتی بوسیله قلم علما دیده اند و بدین وسیله در این مسیر قرار گرفته اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: شهید با جسم دشمن سر و کار دارد و اما عالم با روح مخالفان سر و کار دارد و برتری روح و جسم در این جا خود نمایی می کند و شهید با شمشیر و عالم با دلیل و برهان به میدان وارد می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: خداوند توفیق را بدون حساب و کتاب به افراد نمی دهد و جزای کار خیر والدین به فرزندان ارزانی می شود که دلیل قرآنی آن نیز وجود دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: علمی که مورد نظر معصومین(ع) است علمی است که منتشر شود و به وسیله آن افراد هدایت شوند و باید همه سعی کنند که در این روزگار نشر علم دهیم و آثار آن را در جامعه نمایان کنیم.

ایشان ادامه دادند: امروز نیاز ما به نشر علم از هر زمانی بیشتر است و در هیچ زمانی اسباب فساد مانند امروز نبوده است و نمونه بارز آن فضای مجازی است و هر کس می تواند در آن بدون هیچ محدودیتی وارد شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: هیچ زمانی این مقدار خطر برای استقلال کشور و اخلاق و خانواده موجود نبوده است و به همان اندازه که اسباب گمراهی زیاد است اسباب هدایت هم باید بیشتر است.

ایشان تصریح کردند: زمانی برای کنترل فضای مجازی گوش شنوایی نبود و باید فضای مجازی فاسد از مدار خارج شود نمونه داخلی و سالم آن در جامعه ارائه شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: باید بیگانه ای که اعتقادات جامعه را نشانه رفته است را از خانه بیرون کنیم و امروز اجماع برای حل این مساله اتفاق افتاده است.

ایشان گفتند: در خط اول پیگیر فضای مجازی داخلی هستم و تدریجا باید روی این مساله کار کرد تا جانشین مناسبی برای آن ایجاد کرد و کسی نمی تواند در برابر خواست عمومی ایستادگی کند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: حل مشکلات مردم کار دولت و مجلس به تنهایی نیست و ما به سهم خود باید برنامه صرفه جویی را داشته باشیم و باید خود را سبک بار کنیم.

ایشان  ادامه دادند: از اجناس داخلی استفاده کنیم و تولیدکنندگان باید از حیث کیفیت و قیمت اجناس خود را به بازار رقابت برسانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: حوزه های علمیه باید در این زمان تقویت شوندد و لازم نیست دولت به حوزه کمک کند و حوزه باید با کمک خیران وسیع تر و غنی تر شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha