سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دیدار حوزه علمیه همدان با آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: علما باید هدایت مردم را عهده دار باشند و مساله مهم دیگر رسیدگی به مشکلات مردم است وباید در این زمینه جلودار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با علما و فضلای حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه ابراز داشتند: وحدت و اتحاد و انسجام اصل اساسی در انجام امور فرهنگی است  و این اصل اساسی در تحقق همه امور در جامعه است.

ایشان ادامه دادند: علما باید هدایت مردم را عهده دار باشند و مسئله مهم دیگر رسیدگی به مشکلات مردم است و علما باید در این زمینه جلودار باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: توجه به سیره علما از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بررسی سیره علمای گذشته درس های ارزشمندی برای انسان به همراه دارد.

معظم له تاکید کردند: باید توجه داشته باشیم که در برابر همه منکرات قیام کنیم و این قیام علیه منکرات باید از راه دقیق و مناسب انجام شود، عالم در یک محل باید از تمام مشکلات افراد آگاه باشد.

حضرت آیت الله نوری همدان خاطرنشان کردند: آیت الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی همواره به خواندن نماز شب توجه ویژه داشت و از نهج البلاغه همواره در کلام خود استفاده می کرد و باید دانست سحرخیزی رمز رستگاری انسان است.

این مرجع تقلید گفتند: عالم نباید دنیاگرایی داشته باشد و زندگی زاهدانه خود را داشته باشد، انسان اگر زاهد نباشد و دنیا گرا باشد این عالم نمی تواند به جامعه سودی برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha