جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان مسلمان در ایندیانا، جلسه ای با شهروندان برگزار کردند

حوزه/ دانشجویان مسلمان شهر والپاریزو در ایالت ایندیانای آمریکا در جلسه ملاقاتی که با مردم شهر برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از اسلام هراسی خواستار ساخت یک مسجد برای مسلمانان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nwitimes، دانشجویان مسلمان دانشگاه والپاریزو در ایالت ایندیانای آمریکا، نشستی برای آشنایی  با شهروندان غیرمسلمان برگزارکردند.

در این نشست که با حضور شورای روابط انسانی شهری برگزار شد، از عده ای دانشجوی مسلمان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات تلخ شان از اسلام هراسی دعوت به عمل امد.

بیان فارس، رئیس انجمن اسلامی دانشگاه در این جلسه با بیان اینکه ساکنان مسلمان در این شهر نیاز به یک نمازخانه برای برپایی نمازهای جماعت دارند، نسبت به برخوردهای اسلام هراسی ابراز نگرانی کرده و گفت: به عنوان یک دانشجوی محجبه در شهر، وقتی برای خرید به مغازه می روم، حتی زمانی که کسی حرفی نمی زند یا اهانتی نمی کند، نگاه های مردم متفاوت و ناراحت کننده هستند.

عبدالصبور زبیر یکی دیگر از دانشجویان مسلمان گفت: سوءبرداشت های مردم زمانی برطرف می شوند که آن ها گردهم جمع شده و درباره مشکلات شان صحبت کنند.

وی پیشنهاد کرد نشست های بیشتری برای نزدیک سازی مردم به یکدیگر و ایجاد روابط انسانی میان آن ها تشکیل شود.

دیگر دانشجویان نیز به عدم وجود یک مرکز اسلامی و مسجد در این شهر اشاره کرده و خواستار ساخت یک مسجد برای مسلمانان شدند.

سامی خوربوتلی، از اساتید دستیار رشته مهندی الکترونیک و کامپیوتر ضمن اشاره به اهمیت مسجد برای مسلمانان گفت: دانشگاه زمین های زیادی را در اطراف برای اهداف دیگر خریداری کرده و به همین جهت نیز مسجد باید دورتر ساخته شود.

در پایان این جلسه، رئیس شورای روابط انسانی شهری از ساخت مسجد حمایت کرده و خواستار همکاری همگانی برای ایجاد یک مرکز اسلامی برای مسلمانان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha