جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 448290
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
تصاویری از مساجد زیبا و باشکوه در نیجریه

حوزه/ درحالی که اسلام اصلی ترین دین مردم نیجریه محسوب می شود، مساجد در این کشور نه تنها مکانی برای عبادت بلکه نشانه ترویج معماری اسلامی در این کشور محسوب می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، اسلام یکی از ادیان اصلی در نیجریه و آفریقای امروز محسوب می شود و مسلمانان بیش از نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. اسلام درکنار اینکه یک اعتقاد دینی مهم برای مردم نیجریه محسوب می شود، در ساختار معماری بخش های زیادی از آفریقا نیز تاثیر گذاشته و مساجد باشکوه و زیبا تقریبا در تمامی ایالت های نیجریه به چشم می خورند. در اینجا چند مسجد زیبا در نیجریه را به شما معرفی می کنیم:

 

مسجد بشیر عثمان توفا در کانو

مسجد بشیر عثمان توفا در گاندون آلباسای کانو واقع شده است. این مسجد یک شاهکار معماری است و به زیبایی با بهترین مواد ساخته شده است.

این مسجد به نام الحاجی بشیر عثمان توفا، یک سیاستمدار برجسته و شناخته شده مسلمان ساخته شده است.

مسجد مرکزی کانو

مسجد اعظم کانو که درقرن 15میلادی توسطن محمد رومفا ساخته شده و این مسجد ساخته شده از گل در سال 1582 توسط محمد زکی به مکان جدیدی منتقل شد. این مسجد تاکنون چندین بار در نیجریه بازسازی و تغییر مکان داده شده است و پس از تخریب آن در سال 1950 دولت بریتانیا که مسبب تخریب آن در جنگ جهانی دوم بود این مسجد را از نو باز سازی نمود.

مسجد ملی در ابوجا، نیجریه

این مسجد در غرب پایتخت نیجریه واقع شده است و یک گنبد طلایی و چهار مناره دارد.

مسجد مرکزی ایلورین

این مسجد یک مکان فوق مدرن برای عبادت مسلمانان در نیجریه محسوب می شود و برای نزدیک به 20 هزار نمازگزار گنجایش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha