شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فیاضی ، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی

حوزه/ امام راحل باعث شکوفایی علوم عقلی شد و درعین حال رهبری که عنایت خاص به این علوم و مجمع دارند و با عنایت ایشان این مجمع شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی پیش ازظهر امروز در اختتامیه همایش ملی حکیم طهران( مرحوم آقاعلی مدرس ذنوزی) که در سالن اجتماعات مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد گفت: امام معصوم(ع) فرمودند، خدای متعال دو حجت عقل و انبیاء الهی در درون انسان قرار داد که  دومی مکمل عقل است.  

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: ابن سینا معتقد است که خدای متعال انسان را به عقل تنها واگذار نکرده، بلکه انسانهای را برگزیده تا پاسخ گوی سؤالات بشر باشند، عقل ها را بیدار و فعال کنند و چیزهایی را که عقل بشر نمی فهمد، به او تعلیم دهند.  

وی عنوان کرد: خدا را شکر می کنیم که در استفاده از دو نعمت ما یاری کرده است. خدا را بر نعمت ولایت شکر گزاریم و آن عشقی که نسبت به مولی ما حضرت علی(ع) قرار داده است و شکر گذار خدا هستیم در مسیری ما را قرار داد که بعد انبیاء الهی، جایگاه بهتر از عالم صالح نیست.

استاد حوزه  و دانشگاه اظهارداشت: باید خدا را شکر کرد در زمانی قرار داریم که امام راحل بودند و باعث شکوفایی علوم عقلی شدند و درعین حال رهبری معظم  عنایت خاص به این علوم و مجمع دارند و با عنایت ایشان این مجمع شکل گرفت.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha