پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شکست طبس

حوزه/ آمریکا تاریخی دارد که شروع آن با کشتار و برده داری بومیان منطقه آغاز شده و با جنایات وحشیانه در کل جهان ادامه دارد و تنها کشوری که بعد از سالها، نفوذ و دخالت آنان را به طور کامل قطع کرد، جمهوری اسلامی می باشد، که باعث کینه ورزی شدید آنان در این چهل سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، هنوز خاطره تلخ دخالت انگلیس، آمریکا و اسرائیل در انحراف و شکست نهضت اسلامی– مردمی مشروطه و دخالت این غارتگران در سرکوب دولت ملی دکتر محمد مصدق در ذهن ملت ایران تازگی دارد، یاد و خاطره جوشش خون شهیدان 15خرداد از یاد نخواهد رفت، بعد از جنایت های مختلف در کشور با پیروزی انقلاب اسلامی جنایات و نقشه های این کشورها به سرکردگی آمریکا همچون " تجزیه ایران، اعمال فشار اقتصادی، حمایت از گروه های ضد انقلاب همچون بنی صدر، ترور شخصت های برجسته نظام، طراحی واقعه طبس، کودتای نوژه ، حمایت از صدام درجنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمایی مسافربری و هزاران جنایت و نقشه دیگر روز به روز نمایان تر شده است.

نبود منافع قدرت طلبی در ایران، آمریکا را کینه توز کرده است

حجت الاسلام  علیجان دلدار مدیر حوزه علمیه رضویه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به قدرت مطلق آمریکا در زمان شاه، گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با ما کینه دارد، چرا که همواره منافع این کشور بعد از سرنگونی حکومت شاهنشاهی، در منطقه در معرض خطر بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در برابر انقلاب و خواص مردم بخصوص ایجاد حکومت اسلامی واقعی، مخالف بود، افزود: شاه، ژاندارم و نوکر آمریکا در منطقه بود و تمام کارهایش زیر نظر این کشور انجام می شد.م

مدیر حوزه عملیه رضویه بیرجند ادامه داد: ایران همچنین حامی جنایات اسرائیل و نگهبان منافع های استعمارگرانه آمریکا در منطقه بود.

فتح لانه جاسوسی آمریکا در ایران رمز شکست چهل ساله آمریکا در منطقه بود

حجت الاسلام دلدار با اشاره به فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) رمز شکست آمریکا در منطقه بود، گفت: با حمله تعدادی از دانشجویان فعال به سفارت آمریکا در تهران، لانه جنایت و فساد فتح شد.

وی اضافه کرد: همزمان با تسخیر لانه جاسوسی 66 دیپلمات آمریکایی گروگان گرفته شدند و با وجود نابودی اسناد محرمانه ولی با تلاش جوانان انقلابی حدودی از اسناد محرمانه بازیابی شد که نشان از خیانت های گسترده آمریکا در کشور عزیزمان ایران بود.

گفتنی است امام خمینی(ره) از اشغال لانه جاسوسی حمایت کردند، و به واسطه سید احمد آقا این پیام را به دانشجویان رساند که" خوب جایی را گرفته اید و محکم نگهدارید".

 

آمریکا با حمله به طبس، به دنبال بازیابی آبروی ریخته شده خود بود

مدیر حوزه عملیه رضویه بیرجند در این خصوص افزود: آمریکا بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی توسط فعالان دانشجویی، تصمیم حمله به ایران را گرفت، چرا که می خواست با این حمله جلوی آبروی ریخته شده خود را بازیابی کند.

حجت السلام دلدار اضافه کرد: دومین هدف آمریکا از حمله به طبس کینه این کشور با انقلاب اسلامی بود، چرا که با وجود کشور ایران در منطقه همواره منافع آمریکا در خطر بود.

وی با بیان اینکه استکبار همواره با حق در ستیز است، یادآور شد: همچنین آمریکا از ابتدا کشوری مادی طلب بوده و  دولتی است که باورهای مذهبی بخصوص اسلامی را پشتیبانی نمی‌کند.

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند، به سخنان کارتر بعد از  حمله آمریکا به طبس  مبنی بر اینکه "من میخوام به محض آزاد شدن افرادمان، ایرانی ها را تنبه کنم" افزود: در این عملیات کارتر به دنبال بازیابی آبرو و تنبیه ای بود که درست عبرتی باشد، برای دیگر کشورهای جهان.

حجت الاسلام دلدار خاطرنشان کرد: آمریکایی ها می خواستند باحمله به طبس به ایران مکر کنند ولی خداوند مکر و نیرنگ ها را به وسیله طوفان شن نقش بر آب کرد.

عملیاتی دقیق و برنامه ریزی شده بدون محاسبه معجز شن های روان

عملیات طبس به قدری حساب شده برنامه ریزی شده بود که حتی مطالعات بسیار زیادی بر روی خاک این منطقه انجام شد تا از استحکام خاک منطقه برای فرود هواپیماها اطمینان حاصل شود البته مطالعاتی نیز بر روی اوضاع جوی و جغرافیایی این نقطه انجام شد، ۹۵ نیروی کوماندو آموزش دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی، ۱۴ بالگرد و هواپیما، در شبی آرام و مهتابی و همچنین تمرینات و مانورهای مکرری نیز در صحرای آریزونا، نقطه‌ای مشابه صحرای طبس به لحاظ جغرافیایی و طبیعی، انجام شد به نحوی که موفقیت آن بالای ۹۰ درصد پیش بینی شده بود.

شاید در آن شب آرام، تنها دستی که در انقلاب ایران را حفظ کرد دست حق تعالی بود که با دعا و نیایش امام(ره) در امامزاده صالح باعث تحولی عظیم در صحرای طبس و توفان شن شد.

حادثه شکست آمریکا در طبس سند تاریخی انقلاب است

احمد حبیبی یکی از افرادی اکه است که به گفته خودش یک ساعت بعد از وقوع حادثه در آن صحرا حضور می‌یافت و شهادت محمد منتظر قائم را به چشم دید و در مصاحبه های مختلف گفته است: باید این خاطره‌ها و معجزات الهی نسل به نسل منتقل  شود و در یادها ماندگار بماند.

وی که در آن زمان در سپاه طبس مشغول خدمت بوده و وقتی برای گشت زنی در صحرا حضور پیدا می کند، از آن شب اینگونه روایت می کند " بوی تعفن آوری فضای آرام و پاک صحرا را فرا گرفته بود و بعد از کشت زنی ها متوجه شدم یک فرورند هواپیمای  c۱۳۰ با چند هلی کوپتر آمریکایی آتش گرفته و هشت جنازه نیز در لابه لای آهن‌ها در حال سوختن است"

حبیبی در گفته گوهای خود از سالم بودن 5 فرونند هواپیما خبر داد و در خاطرآتش گفته است" ۵ فروند نیز هنوز دچار آتش سوزی نشده و اسناد مهمی در آن قرار داشت." و در ادامه خاطراتش با اشاره به نفوذی های داخل ایران برای انهدام هواپیماها و نابودی اسناد و مدارک اینچین گفته است" دوهواپیمای فانتوم در فضای صحرای طبس ظاهر شدن و با تیراندازی کردن و من را به صورت هشدار از محل اندکی دور کردند."

وی در ادامه خاطراتش از حضور چند نفر از سپاه یزد به فرماندهی «محمد منتظر قائم» خبر داده بود و می گوید" محمد برای برداشتن اسناد به داخل هلی کوپتر آمریکایی رفت و هنوز چیزی نگذشته بود که دو فروند هواپیمای فانتوم با فاصله صد متر آمدن و تیر اندازی کردند، محمد در حال پایین آمدن از پله های هلی کوپتر بود که در انفجاری به شهادت رسید."

مسئولین و مردم راه شهدا را ادامه دهند

همسر شهید منتظر قائم سه سال در کنار شهید زندگی کرد و در خاطراتش گفته است" محمد از هیچ کاری ترس نداشت و چای را خودش دم کرده و برای نیروهای سپاه می‌ریخت، اوصبور و متواضع بود و پرخاشگری را نیز دوست نداشت."

مدرس ثانوی در مصاحبه های خود بارها از مسئولین وجوانان خواسته راه شهیدان را ادامه داده و پرچم اسلام را بر زمین نگذارند.

منافقان بیشترین ضربه را به کشور زده اند

امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» از بیرجند با بیان اینکه تجاوز آشکار آمریکا به کشورهای اسلامی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: بارها حضرت حق نظام را از گزند دشمن نجات داده است.

وی با اشاره به طوفان شن در صحرای طبس بیان کرد: بنا به گفته امام(ره)، شن ها لشکر الهی بودند که هواپیماهای دشمن را ساکت کردند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه منافقان در کشور بیشترین ضربه را به انقلاب زده اند، گفت: بنی صدر که می دانست اسنادی در هواپیماهای دشمن وجود داشته که خیانت وی را افشا می کند، تلاش کرد هواپیماهای باقی مانده را نابود کند، که منجر به شهادت شهید محمد منتظر قائم شد.

آمریکا در طول چهل سال رو سیاه تر شده است

امام جمعه فردوس حادثه صحرای طبس را سند جنایت و خیانت دشمن دانست و افزود: بعد از این حادثه کسانی که در خواب خرگوشی بودند، نیز از خواب بیدار شده و به ذات پلید آمریکا پی بردند.

وی با اشاره به برنامه های دشمن برای براندازی نظام انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن در طول چهل سال برنامه های متعددی برای شکست نظام داشته که در تمامی آن ها با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به خوبی رشادت های رزمندگان را بیان می کند، اظهار کرد: تا زمانی که این جوانان در ایران وجود دارند، دشمن باید خیال نابودی ایران را به گور ببرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ های نیابتی زیادی را راه می اندازد، گفت: گروهک هایی مانند داعش نیز دست پرورده دشمن بوده که با نام اسلام دست به جنایت های زیادی می زنند.

امام جمعه فردوس با اشاره به جنگ های دشمن در سوریه و لبنان بیان کرد: سوریه بهانه ای برای حمله به جمهوری اسلامی است.

مدافعان حرم با خونشان باعث نهضت اسلامی در منطقه شده اند

حجت الاسلام بابایی با اشاره به تاثیر انکار ناپذیر حضور مدافعان حرم در مرزهای جغرافیای اسلام گفت: دشمن باید بداند تا زمانی که مدافعان حرم وجود دارند همچون سالیان گذشته در برنامه های خود در منطقه شکست خواهد خورد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به واسطه رهنمون های رهبری فرزانه و داشتن کتاب آسمانی همواره پیروز خواهد بود.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در مراسم پنجم اردیبهشت امسال با اشاره به اینکه حادثه صحرای طبس تجلی حضور و عظمت خدا بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین شکست‌ها برای صهیونیست جهانی در طول تاریخ است.

 وی افزود: تنها آمریکا نیست که در پی حکمرانی بر مردم است بلکه صهیونیسم به دنبال حکمرانی بر مردم جهان هستند.

توطئه های دشمن با صبر و استقامت مردم و تدابیر رهبری خنثی می شود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه صبر و استقامت مردم و تدابیر رهبری ایران تمام توطئه های دشمن خنثی کرده است، افزود: استکبار جهانی از ابتدا می خواست منطقه خاورمیانه را تبدیل به مستعمره خود کند اما باتمسک به جهاد نخواهیم گذاشت به اهداف پلید خود دست یابد.

 وی با اشاره به اینکه تسلیم غرب شدن چیزی جزء ذلت و خواری به همراه ندارد، تاکید کرد: در راه مقابله با صهیونیست شهادت را در پیش رو داریم اما بر این باور هستیم که در نهایت صهیونیست نابود شدنی است.

وی در گوشه ای صحبت های خود با اشاره به ایستادگی در مقابل قدرت های استکبار گفت: ایران در چهل سال گذشته این شعار را عملیاتی کرده و ما  معتقدیم مقابله ایران با رژیم صهیونیستی نشان دهنده قرار داشتن انقلاب اسلامی در مسیر صراط مستقیم است و به اذن پروردگار با تکیه بر ایمان، استقامت و صبر پیروزی کامل از آن مسلمانان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha