پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمد سجادی

حوزه/ پروژه عظیم طنین وحی در ۷سال مجاهدت متخصصین وهنرمندان با هدف انس والفت بیشتر مردم وجوانان با قرآن کریم تولید و تهیه شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد سجادی امروز در مراسم رونمایی از پروژه عظیم طنین وحی، اظهار کرد: امروز خرسند هستیم  بعد از 7سال تلاش و مجاهدت اندیشمندان و قرآن پژوهان  و اندیشمندان حوزه و دانشگاه هنرنمایی و هنر پیشگان  و بازیگران خلاق، شاهد  رونمای  پروژه عظیم طنین وحی هستیم.
وی بیان کرد: این پروژه 7 سال با حساسیت خاصی در زمینه صداگذاری و تحقیقات در قرآن کریم به طول انجامید، در قرآن کریم شخصیت های مختلفی سخن گفتند بیشترین دیالوگ متعلق به پیامبر اعظم بود و پس از آن حضرت موسی بیشترین سخن را گفتند  و کمترین دیالوگ فردی در قرآن کلمه "اف" است.
مدیر مر کز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ترجمه های مختلفی  و تفسیرهای  متعددی از قرآن داشتیم، ولی هیچ کدام از آنها به سن افراد و حالت بیان افراد نپرداختند.
وی افزود: تحقیقات در این زمینه بسیار سخت  و مشکل بود ، هیچ منبع و اطلاعاتی از حالت های بیان  و سن افراد سخن گفته در قرآن موجود نبود.
حجت الاسلام سجادی عنوان کرد: دومین حساسیت ما این بود که باید عین متن قرآن را پیاده کنیم ، امروز شاهد یک ترجمه کامل صوتی و نمایشی از قرآن کریم هستیم که برای انس و الفت بیشتر جوانان مثمر ثمر باشد.
وی ابراز کرد: هدف نخست ما  از تولید این پروژه عظیم  ارتباط بیشتر مردم با قرآن است ، این پروژه براساس ترجمه استاد قرائتی انجام شد و همواره با محبت در کنار تیم تخصصی ما بودند.
مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: این کار قطعا با عنایت خداوند و تاکیدات آیت الله العظمی مظاهری ادامه خواهد یافت ، لذا تولید این نرم افزار به زبان عربی و انگلیسی از جمله اهداف آینده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha