جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: معرفت‌‌ افزایی و بصیرت‌‌ بخشی از اولویت برنامه‌های نیمه شعبان باشد، چرا که امروز بیش از هر چیزی جامعه به بصیرت افزایی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه شهرستان تاکستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: برگزاری جشن های ولادت امید را در جامعه افزایش داده و ارتباط با ائمه  (ع) اخلاق نبوی معصومین را ترویج می دهد.

وی افزود: همان گونه که مردم خداجوی شهرستان در محرم و صفر برای سیدالشهدا (ع) و با عشق به اهل بیت(ع) سوگواری می کنند در اعیاد ماه مبارک شعبان نیز با برگزاری جشن های ویژه، عشق خود را به اهل بیت(ع) و ارزش های اسلامی نشان می دهند.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: معرفت‌‌ افزایی و بصیرت‌‌ بخشی  از اولویت برنامه‌های بزرگداشت اعیاد شعبانیه باشد، چرا که امروز بیش از هر چیزی که  در جامعه به آن نیاز داریم، بصیرت افزایی است.

امام جمعه شهرستان تاکستان در بیان فضایل این ماه به خطبه پیامبر (ص) اشاره کرد که فرمودند: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌شود و در آن بهشت آذین بسته می‌شود و این ماه را شعبان نامیده اند، زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می‌شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد:  با حلول ماه شعبان فرصتی استثنایی به وجود آمده تا در کنار برکات و زیبایی های این ماه که مملو از اعیاد معنوی و ولایت ائمه اطهار (ع) است، از گناهان دوری کرده و تهذیب نفس داشته باشیم.

وی افزود: جشن های ایام شعبانیه باید به شکل عمومی و فراگیر برگزار شود، در این بین برای علما و روحانیون نیز فرصتی است تا از ایام تبلیغ و ترویج سنت های حسنه مکتب اسلام و سیره و سلوک اهل بیت(ع) برای اصلاح کاستی ها و نقص هایی که در جامعه وجود دارد، بهره بگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha