جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت در قم

حوزه/ عالم اهل سنت بوشهر بیان کرد: ما اهل سنت با ایمان قاطع می گوییم امام مهدی وجود دارند و با برادران شیعه در این زمینه هم عقیده هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ خلیل افرا عصر امروز در کمیسیون مهدویت و آینده جهان چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که از امروز درمدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز شده است گفت: مبحث مهدویت مبحث اعتقادی فرقین و شیعه است.

وی افزود: یکی از مبشرات قرآن کریم که در سوره فتح، توبه و در سوره‌های دیگر تکرار شده این است که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: حبل‌الله، وحدت امت اسلام است که باید با تمسک به آن از گمراهی در امان ماند، زیرا خداوند با مساله وحدت و حبل الله همه ما را از آسیب ها دور ساخته است.

وی گفت: پیامبر(ص) از قبل خبر داده که آینده از آن اسلام است و دین اسلام در عالم فراگیر می‌شود؛ در حدیثی دیگر آمده حامل این دین کسی است که پرچم عدل الهی را در عالم برافراشته خواهد کرد.
این عالم اهل سنت با بیان اینکه منکرین امام مهدی(عج) عده‌ای بسیار کم هستند که ما با اقوال رسول‌الله(ص) همه مباحث آن‌ها را رد می‌کنیم، ابراز کرد: مذهب اهل شیعه و سنت تحقیق است و با سند و مدرک و بررسی در احادیث و روایات مباحث را بیان می‌کنند.
خلیل افرا افزود: عده‌ای شبهه  در خصوص امام مهدی(ع) ایجاد می‌کنند، ولی علمای بزرگ اهل سنت در خصوص وجود امام مهدی(ع) و ویژگی‌های ایشان حدیث نقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: ما اهل سنت با ایمان قاطع می گوییم امام مهدی وجود دارند و با برادران شیعه در این زمینه هم عقیده هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha