جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ن

حوزه/ هم‌زمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت امام مهدی (عج) و مقارن با سی امین سالگشت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق، مقتل ارزشمند «تحفه المصایب» درتالارعلامه نراقی این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، در این مراسم دکتر علیرضا انتظاری نجف آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: «واحد نراق با قدمتی سی ساله در راه ترویج فرهنگ قرآن و عترت (ع) و نماز گام برداشته است و به حول و قوه الهی این مسیر پر افتخار را ادامه خواهیم داد که برگزاری این آیین نمونه بارز پاسداشت فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت وطهارت (ع) است.

دکتر محمدرضا شریفی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق مصحح این اثر گرانسنگ هم گفت: این کتاب با همکاری عالمانه حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل مفتی الشیعه گردآوری شده است که از آثار ماندگار عالم برجسته آقا سید فتحعلی التقوی الموسوی ابن سید اسد الله لاریجانی است که فروردین 97 به چاپ رسید .

حجت الاسلام والمسلمین  سید ابوالفضل مفتی الشیعه نیز اظهار کرد: این کتاب، تاریخ نگاری ماجرای قیام عاشورایی سید الشهداء امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران ایشان (صلوات الله علیهم) است و بر پایه مصیبت نگاری و برای مخاطبان مسلمان اعم از پیروان مذهب‌های اسلامی به هدف بیان مظلومیت اهل بیت (علیها سلام) نوشته شده است.

برپایه این گزارش، نگارنده کتاب «تحفه المصایب» از علمای قرن سیزدهم هجری (1256) آقا سید فتحعلی التقوی الموسوی ابن سید اسد الله لاریجانی است. درباره زندگی نامه ایشان مطلبی یافته نشده است جز اینکه از معاصران و دوستان عالم فاضل، محمد حسین بن ملا عبدالله شهرابی درجستانی نگارنده کتاب (طریق البکاء) و میرزا ابراهیم بن باقر محروزی نگارنده کتاب «طوفان البکاء» بوده که از مقتل نویسان بوده اند و با آنان مراوده داشته است.

این کتاب مشتمل بر دو تحفه و هفتاد دو مصیبت است و اهتمام نسبت به مطالب، مطابق با روایت‌های معتبر از منبع‌های موثق همچون سید ابن طاووس (ره)، بهره گیری از شعار مرثیه شاعران مقتل گو بر اساس منابع معتبر و شاعران برجسته آن دوران با ویژگی رعایت صنایع ادبی بیشتر، آراستگی نوشتاری به جمله‌های دارای سجع ادبی درنثر، بهره گیری از برخی داستان‌های نقل ناشده در دیگر مقتل نگاری از جمله ویژگی‌های این کتاب است.

شایان ذکراست آیین جشن تکلیف فرزندان کارکنان و هیات علمی و مسابقات نقاشی این عزیزان با موضوع حجاب و عفاف و نماز، تجلیل از فعالان قرآنی و نماز و محفل انس با قرآن کریم و آیین اختتامیه مسابقات شفاهی قرآن و عترت (ع) دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خانواده ایشان واحدهای نراق و جاسب هم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha