پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری-قائم مقام مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استان هاگفت: امروز نقش علما و حوزه ها برای ترویج دین به نسبت به گذشته برجسته تر شده، این امر می طلبد کسانی که وارد حوزه می شوند از هر لحاظ با نیت خالص دراین راه وارد شده وبا نیت خالص، به تعلیم وتعلم و تربیت شاگردان علوم بپردازند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غفوری پیش از ظهر امروز در آزمون ورودی حوزه های علمیه کشور که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه تحصیلات علوم مختلف درحوزه های علمیه امری رایج بوده، ولی قدیمی ترین مرکز و نظام آموزش رایج، حوزه است، افزود: اهمیت این مرکز آموزشی یعنی حوزه، زمانی دو چندان می شودکه در زمان ائمه(ع) نیز فعال و پویا بوده است.

قائم مقام حوزه های علمیه عنوان کرد: در زمان ائمه معصومین(ع) یعنی امامین همام محمد باقر و جعفرصادق(علیهما السلام)،  شاگردان زیادی  درحوزه این دو امام تربیت و به تبلیغ دین و نقل روایت معصومین(ع) اقدام می کردند.

وی افزود: بعد از عصر غیبت کبری، باز حوزه های علمیه شیعه تا به امروز مسئولیت فراگیری قرآن و سخنان اهل بیت(ع) را عهده دار بودند و در کنار فراگیری قرآن و علوم ناب اسلامی، به تبلیغ دین، هدایت و راهنمایی و ارشاد مردم هم اقدام می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: در حقیقت حوزه های علمیه، ادامه دهنده راه انبیاء هستند و عهده دار  هدایت مردم می باشند و این عمده ترین مسئولیت حوزه های علمیه درعصر غیبت به شمار می رود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه  در امور استانها عنوان کرد: این عهده دار بودن مسئولیت و تبلیغ دین در زمان فعلی نسبت به گذشته به دلیل حساسیت شرایط پررنگ تر شده است، از این رو می طلبد کسانی که وارد حوزه علمیه مقدسه شوند از هر لحاظ عالی ترین افراد در مسائل مختلف باشند تا بتوانند عهده دار چنین مسئولیت خطیری برای پیشبرد اهداف انبیاءالهی باشند.

وی با بیان اینکه امروز نقش علما و حوزه ها برای ترویج دین به نسبت به گذشته برجسته تر شده افزود: این امر می طلبد کسانی که وارد حوزه می شوند از هر لحاظ با نیت خالص دراین راه وارد شده وبا نیت خالص، به تعلیم وتعلم و تربیت شاگردان علوم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری بابیان اینکه تعلیم وتعلم و تهذیب نفس و عمل به دین ازجمله شرایط طلبگی است، اظهار داشت: اگرطلبه ای خود متخلق به اخلاق حسنه باشد می تواند در طوفانهای سهمگین به راحتی عبور کرده و جامعه را از آلودگی نجات دهد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه بابیان اینکه علوم حوزوی نسبت به سایر علوم دارای قداست خاصی برخوردار است گفت: چون این علوم انسان را به خدا نزدیک می کند و درعین حال این علوم دربین مردم نیز از جایگاه ویژه و با ارزشی برخوردار است و مردم از گذشته احترام خاصی برای حوزه و روحانی متخلق به اخلاق قائل بودند و هستند.

وی افزود: دلیل دیگر برتر علوم حوزوی این است مردم کسی را که وارد حوزه می شود، سرباز امام عصر(عج) خطاب می کنند و این حرف درستی است چون حقیقتا کسی که وارد حوزه می شود سرباز آن حضرت است چون درهمه حال باید گوش به فرمان حضرت ولی عصر(عج) باشد تا بتواند جامعه را به سمت درستی هدایت کند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha