جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیریان

حوزه/حجت الاسلام امیریان گفت: اولین دوره تربیت مبلغ اقتصاد مقاومتی با رویکرد بانک بدون ربا ویژه مبلغین، طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان با حضور استادان اقتصاد دانشگاه های کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در  گفت وگو  با خبرنگار«حوزه» در اصفهان گفت: درسال تحصیلی جاری برنامه های متنوعی در سطح حوزه علمیه اصفهان به صورت متمرکز برگزار گردیده که همه آنها با توجه به ضرورت و مقتضی زمان برنامه ریزی و انجام شد.

وی با اعلام خبر برگزاری سلسله جلسات اقتصادی تحت عنوان اولین دوره تربیت مبلغ اقتصاد مقاومتی و اهداف این دوره، بیان داشت: فقدان وجودعلوم اقتصادی در دروس حوزوی از سالها قبل احساس می شد که البته موسسه های وابسته به حوزه، واحدهایی را برای آشنایی طلاب و دانش پژوهان خود تعریف کردند ولی عموما طلاب مدارس علمیه بصورت تخصصی از این مبحث محروم مانده بودند، که احساس شد باید به این بخش توجه کرد.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در همین راستا رایزنی هایی با اساتید مختلف  حوزوی و دانشگاهی انجام شد که خوشبختانه مورد استقبال آن عزیزان واقع شد و این به دلیل آن است که طلاب و روحانیون به عنوان مبلغین و ائمه جماعات و جمعه بسیار مورد سرال مردم در حوزه اقتصادی واقع می شوند.

حجت الاسلام امیریان افزود: در ابتدای امر همایش هایی دیده شده است که عموم طلاب با موضوع اقتصاد و مفاهیم کلان آن آشنایی نسبی پیداکنند، لذا از بین علاقمندان برای کارگاه های اصلی دعوت به عمل می آید.

وی در مورد برنامه های آتی واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در ابتدای امر موضوعات مهمی همچون بانک و بهره های ربوی محور بحث است

حجت الاسلام امیریان در پایان پیرامون اساتید مدعو گفت: دکتر بخشی (دانشیاردانشگاه اصفهان)،دکتر پور ابراهیمی(رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس)و دکتر بحرینی(رئیس کمیته بانکداری بدون ربای مجلس)و حجت الاسلام رجائی(موسسه امام خمینی_ره_قم)از میهمانان آتی این دوره آموزشی می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha