شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی حوزه علمیه تهران

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه علم مایه اعتبار انسان در پیشگاه خدا و خلق خداست، گفت: اگر طلبه ای به علم و ادب دست یابد جان خود را ارزش بخشیده است. و اگر انسان ارزش پیدا کند، خدا مشتری او می شود و او را مورد عنایت خود قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، عضو شورای حوزه علمیه استان تهران در جمع داوطلبان ورود به حوزه علمیه و خانواده های آنان که امروز صبح در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که طلبه شدن یعنی ورود به اردوگاه سربازی امام زمان(عج)، اظهار داشت: مدرسه های علمیه خانه امام زمان(عج) هستند و شما با حضور در این محفل به خانه حضرت وارد می شوید و درس محبت و معرفت می آموزید.

وی خطاب به داوطلبان ورود به حوزه علمیه افزود: وقتی به عنوان یک طلبه وارد خانه امام زمان(عج) شدید، جهاد و مبارزه با دشمن بزرگ یعنی نفس اماره را دائما نصب العین خود قرار دهید تا بتوانید با اقتدار روحی با متجاوزان و طاغوت های بیرونی بجنگید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسیدن به کمال علمی باید از اهداف طلاب علوم دینی باشد ادامه داد: خداوند متعال عالم را برای ما به مثابه مدرسه و کتاب معرفی نموده و فلسفه آفرینش ما را علم معرفی کرده است. و آیه 12 سوره طلاق «االلَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا» به همین امر دلالت دارد یعنی از آیه شریفه مى‌توان چنين نتيجه گرفت كه هدف از خلقت هستى و انسان، علم و عمل و عبادت و دريافت رحمت الهى است.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه اعتبار هر شخص به اعتبار علم و دانش او است، عنوان داشت: امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) ارزش هر انسانى را در این عبارت حکیمانه کوتاه به روشنى بیان کرده است‏ «قِیمَهُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُه». یعنی ارزش هر انسان به مقدار معرفت و علم و دانشى است که به خوبى آن را فرا گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با بیان اینکه ارزش انسانیت به علم است و علم مایه اعتبار انسان در پیشگاه خدا و خلق خداست، گفت: اگر طلبه ای به علم و ادب دست یابد جان خود را ارزش بخشیده است. و اگر انسان ارزش پیدا کند، خدا مشتری او می شود و او را مورد عنایت خود قرار می دهد. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha