پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه علما و فضلای بسیاری در حوزه علمیه تربیت و رشد یافته اند، گفت: زمانی فردی از آفریقا برای تحصیل به حوزه علمیه قم آمد، و موفق شد به کمال علمی و معنوی دست یابد و شد علامه زکزاکی که بعد از بازگشت به کشورش ده میلیون نفر به دست او شیعه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، در جمع داوطلبان ورود به حوزه علمیه و خانواده های آنان که صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم شرکت کنندگان در آزمون همه مراحل گزینش را با موفقیت بگذرانند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) به عنوان نائب حضرت ولیعصر(عج) توانست در قرن معاصر نام دین، قرآن، اسلام، شرف، انسانیت و آزادگی را در دنیا زنده کند و ان شاءالله جوانانی که هم اکنون در این محفل حضور دارند بتوانند ادامه دهنده راه نورانی و حیات بخش حضرت امام(ره) باشند.

وی با اشاره به جایگاه مهم و نقش تاثیرگزار حوزه علمیه تهران در تحولات اجتماعی و فرهنگی، افزود: مقام معظم رهبری نیز به حوزه علمیه تهران نگاه بسیار بلند و والایی دارند و توقع دارند حوزه علمیه تهران نیروی مورد نظام را تامین کند.

مدیر حوزه علمیه تهران عنوان داشت: حوزه علمیه تهران نه تنها باید نیروی مورد نیاز نظام، بلکه باید نیروی مورد نیاز جهان اسلام را نیز تامین نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با بیان اینکه علما و فضلای بسیاری در حوزه علمیه تربیت و رشد یافته اند، اظهار داشت: یک زمانی فردی از قاره آفریقا به حوزه علمیه قم آمد، سال ها به درس و تهذیب و تحقیق و پژوهش مشغول بود و موفق شد به کمال علمی و معنوی دست یابد و شد علامه زکزاکی که بعد از بازگشت به کشورش نیجریه ده میلیون نفر به دست او شیعه شدند. و مقام معظم رهبری نیز در نامه ای به ایشان به این واقعه مهم اشاره داشتند.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: شیخ زکزاکی پنج فرزندش را در راه اسلام فدا کرد و فرزندان او به دست صهیونیست ها به شهادت رسیدند و هم اکنون نیز در زندان جنایتکاران صهیونیست در اسارت است و یک چشم خود را هم از دست داده است، ولی با ایمانی راسخ و روحیه ای مقتدر پای دین و ارزش های اسلامی ایستاده است و این واقعه درس بزرگی برای ما طلاب است. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha