پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

حوزه/ نباید گذاشت امید به آینده در مردم و نسل جدید کمرنگ شود و دشمن در آستانه ورود انقلاب و نظام اسلامی به پنجمین دهه از عمر خود، گوهر امید را از این مردم برباید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نخستین روز از سال جاری بود که رهبر معظم انقلاب طی سخنان بسیار مهمی در حرم مطهر رضوی از لزوم امید به آینده و دلایل چرایی طرح این مساله آن هم در این مقطع حساس تاریخی سخن گفتند.

در این بین، دشمنان و مع الاسف برخی دلبستگان داخلی آن ها به کمک قوای رسانه ای خود خصوصاً فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دروغ مدعی شدند که گویا رهبر ایران از شرایط کشور بی خبر و بی اطلاع است!

البته همان طور که سکاندار بیدار انقلاب بارها فرموده اند از دشمن چیزی جز دشمنی مورد انتظار است اما روی سخن البته با کمال تاسف این جاست که با ندانم کاری و لجاجت برخی به ظاهر انقلابی های سابقاً مسئول در داخل، همچنین مدعیان دروغین پیروی از خط امام (ع) و نیز البته نقش آفرینی طیف موسوم به قاعدین و ساکتین در فتنه های گوناگون، دشمن امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به جسارت به اصل انقلاب و ولایت فقیه گستاخ شده تا آن جا که چند روز پیش کنفرانسی با عنوان "مدیریت گذار از جمهوری اسلامی" با محوریت اپوزیسیون ضد انقلاب و برخی دگر اندیشان مدعی اصلاحات در لندن برگزار شد به این خیال و تصور که جمهوری اسلامی ایران در معرض فروپاشی است و باید برنامه ریزی داشته باشیم که بعد از این مرحله چه کار کنیم.

البته هیچ کس منکر ضعف ها و کاستی ها در داخل کشور نیست چه آن که این را هم به شدت قبول داریم که نگاه واقع بینانه به مشکلات و چالش ها، امری است لازم، روی سخن اما اینجاست که نباید گذاشت امید به آینده در مردم و نسل جدید کمرنگ شود و دشمن در آستانه ورود انقلاب و نظام اسلامی به پنجمین دهه از عمر خود، گوهر امید را از این مردم برباید.

از این حیث آنچه مسلم است این که باید فکر جدی برای مقابله با دستگاه پمپاژ یاس و ناامیدی دشمن در ظرف رسانه ای و به ویژه فضای مجازی کرد و راهبردها و راهکارها این امر را در فضای خرد جمعی در چارچوب هواداران و دلبستگان به انقلاب و ولایت مشخص و معین نمود.

به هر صورت تشدید رویکرد منفی گرایانه به اوضاع کشور و اغراق ناجوانمردانه درباره ضعف ها و مشکلات، یکی از شگردهای رسانه ای دشمن و دوست نمایان است و حال آن که وضعیت کنونی کشور با همه کمبودها و فشارهای فزاینده بدخواهان انقلاب به مراتب بهتر از دوران رژیم گذشته است.

در این خصوص تنها به یک مورد بسنده می کنیم و آن هم این که بر اساس آمارهای جهانی، فقر مطلق پیش از انقلاب در حدود 46 درصد بوده و امروز این میزان به کمتر از 9 درصد رسیده است و البته این سخن به آن معنا نیست که اوضاع گل و بلبل است بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری، باید بابت کم کاری در زمینه تحقق عدالت از ملت عذرخواهی کنیم.

غرض نگارنده از نگارش این سطور در حقیقت اشاره به این حقیقب بوده که در حالی امروز آمریکایی ها و غربی ها با برداشتن نقاب از چهره ، رسماً در مواضع خود ، فروپاشی از درون را راهبرد اولویت دار سیاست خارجی شان در قبال ایران برمی شمرند، چرا برخی در داخل به نوع دیگر، همان راهبردها را دنبال می کنند و حال آن که می دانیم مبارزه با فقر و فساد وتبعیض در پایان چهارمین دهه از عمر انقلاب گرچه می بایست جزو اصلی ترین مسایل کشور باشد، اما این سخن نباید باعث شود که امید در دل مردم و نسل جوان تبدیل به یأس و ناامیدی نسبت به انقلاب و حاکمیت گردد.

رفع ناکارآمدی ها به یقین باید در اولویت مسایل جاری کشور باشد اما روی سخن اینجاست که چرا عده ای تنها نیمه خالی لیوان را می بینند و موفقیت های نظام اسلامی در طول چهار دهه گذشته را به طور کلی و یا حجم بسیاری از آن را نادیده می گیرند و چنین القا می کنند که گویا وضعیت کشور در شرایط بسیار حاد و بحرانی است.

از سویی حقیقتاً جای تاسف بسیار است که انسان مشاهده می کند عده ای با حضور در شبکه های اجتماعی راهبرد تحقیر ملی را در دستور کار قرار داده و همین ها در کانال ها و شبکه های اجتماعی که بعضاً بین مردم هم بسیار محبوب هستند طوری مطالبی غیرمستند و جعلی می آورند که گویا ملت و نظام سیاسی ایران امروز ملت و نظامی بازنده ای است و حتی کورسوی امیدی هم برای بهبود امور وجود دارد!!

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha