جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: شما طلاب و روحانیون جوان، سربازان آقا امام زمان (عج) هستید و باید از جوانی و انرژی خود در توسعه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و شناساندن آن به خارج از مرزها استفاده نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عربیان، صبح امروز به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و نیز روز جوان در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: زندگی پربار حضرت علی‌اکبر (ع) که پرورش‌یافته سیره اهل‌بیت (ع) بوده است، باید برای نسل نوجوان و جوان واکاوی شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان زندگی این حضرت را نمونه بارزی از رشادت و ایثارگری در راه اهل‌بیت (ع) دانست و تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر در روز واقعه کربلا همانند شیر در کنار امام حسین (ع) و یاران باوفایش ایستاد و جان مبارکش را برای اعتلای اهل‌بیت فدا نمود.

وی حضرت علی‌اکبر (ع (ع) و زندگی ایشان را بهترین الگو و اسوه برای جوانان امروز عنوان کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از جوانان رشید این مرزبوم علی‌اکبروار به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و سینه خود را در برابر تیز دشمن بعثی سپر کردند و اجازه ندادند حتی ذره‌ای از خاک این نظام مقدس و الهی به دست نامحرمان و دشمنان دین خدا بیفتد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان خاطرنشان کرد: دور کردن جوانان از آرمان‌های امام راحل، شهدا و نیز امام خامنه‌ای برنامه دشمنان است و برای رسیدن این هدفشان میلیاردها دلار تاکنون هزینه کرده‌اند ولی هر آنچه انجام داده‌اند به در بسته خورده است.

این استاد حوزوی افزود: همین جوانان انقلابی و مؤمن ایران اسلامی بودند که فتنه داعش و گروه‌های تروریستی که از سوی دشمنانی همانند آمریکا، اسرائیل و...اجیرشده بودند را در نطفه خفه کردند و اگر این جوانان ازجان‌گذشته نبود خدا می‌دانست وضعیت کنونی منطقه چگونه بود.

وی رشادت‌های جوانان ایرانی در مقابله با جریان‌های تکفیری در منطقه را نشات گرفته از حرکت آنان در مسیر زندگانی حضرت علی‌اکبر (ع) عنوان کرد و گفت: بسیاری از جوانان این نظام اسلامی برای دفاع از حریم مقدس و نورانی اهل‌بیت (ع) به رفتن به سوریه همانند سدی استوار در مقابل دواعش و دیگر تروریست‌های اجیرشده قرار گرفتند و آنان را به خاک ذلت کشاندند، لذا افتخار از این بالاتر برای جوانان ایرانی می‌شود؟!

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه خطاب به طلاب و روحانیون جوان کردستانی اظهار داشت: شما اکنون سربازان آقا امام زمان (عج) هستید و باید از جوانی و انرژی خود در توسعه فرهنگ اهل‌بیت و شناساندن آن به خارج از مرزها استفاده نمایید؛ شما می‌توانید با تبلیغات درست، چهره خشنی که تعمداً از اسلام در دنیا ترسیم‌شده است را ترمیم نمایید و به جهانیان بفهمانید که اسلام دین صلح، عطوفت و بخشش است و کینه و انتقام در آن جایی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان افزود: امروز دنیا تشنه معارف اسلامی است و تنها شما طلاب و روحانیون می‌توانید با علمی که آموخته‌اید مسیر درست را از نادرست به مردم نشان دهید و راه سعادت را برای آنان ترسیم نمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha