پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ حال و هوای مسجد جمکران در نیمه شعبان

حوزه/ امسال ۱۵۰ ایستگاه صلواتی برای خدمت رسانی در ایام نیمه شعبان راه اندازی خواهد شد که از این تعداد ۴۸ ایستگاه متعلق به شهرستانی ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام رضا وطن خواه پیش از ظهر امروزدرنشست با اصحاب رسانه  به موضوع برگزاری برنامه نیمه شعبان اشاره کرد بابیان اینکه نقش عمده در برگزاری برنامه شعبان با مردم است و ستاد مهدوی هم از طریق مردم اجرا می شود، گفت: اما ستاد مردمی اجتماعات مهدوی برای اجرای برنامه ها از طرف مردم، از اتاق فکر متشکل از علما، فضلا و فرهیختگان حوزه برخوردارد است و تنها هدف انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت مردم است و به وابسته به هیچ حزب و جناحی نیست.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی عنوان کرد: این ستاد انقلابی، ولایی و مهدوی است و به دنبال  اجرای برنامه های مهدوی و خدمات فرهنگی در همین رابطه است.

وی افزود: از جمله برنامه های دیگر که به این ستاد مردمی هرهفته اجرا می شود، پیاده روی مردمی در روزهای سه شنبه هر هفته از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران و برنامه نیمه شعبان با حضور6000هزار در سال اول و در سال دوم با حضور 100 هزار نفر با رودیکرد مهدوی صورت گرفته وامسال هم این برنامه با قوت بیشتر برای ارتقاء سطح فرهنگی در حوزه فرهنگی مهدوی ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام وطن خواه گفت: از دیگر برنامه های این ستاد، تعظیم شعایر الهی به صور مردمی، احیاء فرهنگ عمومی و درخت کاری با موضوع رودیکرد مهدوی است.در این رابطه درختهای به نام شهدای مدافع حرم در مناطق مختلف کاشته شده است.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی عنوان کرد: از جمله برنامه های این ستاد در ایام نیمه شعبان، تعظیم شعایر الهی در مسجد جمکران، تسهیل برای حضور مردم در مسجد جمکران، حضور مردم برای مسجد جمکران با الهام گرفتن از حضور میلیونی مردم در اربعین، هماهنگی با خیرین در عرصه های مختلف پزشکی، فرهنگی، رسانه ای، تبلیغی، مشاوره خانواده، کودکان، دعوت از هئیت های فرهنگی با احداث  ایستگاه های مختلف مختلف صلواتی در میسر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا جمکران است

وی افزود: درسال گذشته در دو و سه روز نیمه شعبان، 300 غرفه، احداث شد، در این غرفه 3هزار نفر خادم حضور پیداکردند.

حجت الاسلام وطن خواه گفت:سال گذشته 18 ایستگاه از استانهای مختلف کشور برای خدمت رسانی به مردم در نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم حضور پیدا کردند.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی عنوان کرد: در سال گذشته 800 هزار زائر در نیمه شعبان در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور پیدا کردند و برآورد این است امسال این جمعیت به رشد بالای 1میلیون نفر برسد.

وی افزود: عمده فعالیت ستاد مهدوی در ایامه نیمه شعبان برای برگزاری بهتر، گرفتن مجوز برای انجام خدمات، برگزاری غرفه ها وایستگاهای صلواتی، آماده کردن اسکان  برای خادمان شهرستانی، تهیه آب و تهیه و پخش 8 هزار قطعه یخ در مسیر بلوار پیامبراعظم(ص)، فراهم کردن ایمنی ایستگاهای زائرین است.

حجت الاسلام وطن خواه گفت: درسال گذشته 550 نفر در ستاد مردمی به مردم در ایام شعبان به مردم خدمت رسانی می کردند.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی عنوان کرد: امسال 150 ایستگاه صلواتی برای خدمت رسانی در ایام نیمه شعبان راه اندازی خواهد شد که از این تعداد 48 ایستگاه متعلق به شهرستانی ها خواهد بود.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha