پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی گفت: اجتماع منتظران ظهور صبح روز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) مصادف با ۱۵ شعبان‌المعظم در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌والاسلام سید جعفر موسوی‌نسب در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های دهه مهدویت از اجتماع منتظران همزمان با نیمه‌شعبان خبر داد و اظهار کرد: اجتماع منتظران ساعت 8 صبح روز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود، سپس شرکت کنندگان در این مراسم به سمت حرم مطهر رضوی حرکت و نماز ظهر را در این مکان قدسی اقامه می‌کنند.

وی بر ضرورت معرفت و شناخت درست حضرت بقیة‌الله(عج) تأکید و بیان کرد: در راستای معرفت‌شناسی حضرت که عصاره همه اولیای الهی هستند و مقابله با توطئه‌های دشمن برای به انحراف کشاندن مهدویت که برخاسته از آیات و روایات است، 100 مبلغ خواهر و برادر که دوره‌های مهدوی را فرا گرفته‌اند و نسبت به این موضوع تسط دارند به مراکز مختلف در سطح شهر اعزام می‌شوند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی عنوان کرد: سیمای حضرت مهدی(عج) در قرآن و روایات، آسیب‌شناسی معارف مهدویت، حکومت ولی‌عصر(ع)، نقد ویدئوهای مهدوی منتشر شده در فضای مجازی و نحوه مقابله با توطئه‌ها و شبهات دشمن از جمله موضوعاتی است که مبلغان اعزامی به آنها می‌پردازند.

وی با تأکید بر این مطلب که در جشن های نیمه‌شعبان نباید تنها به شور توجه نشود بلکه شعور مهدوی هم باید تقویت شود، اظهار کرد: امروز نگاه جهان اسلام و همه ادیان به این موضوع است بنابراین باید انقلاب جهانی مهدی موعود(عج)، شاخصه‌های این انقلاب و الگوی آرمان‌شهر مهدوی را به دنیا معرفی کنیم که نیازمند برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های بیشتر بین حوزه، دانشگاه، نخبگان و رسانه‌ها می‌باشد.

حجت‌والاسلام موسوی‌نسب در بخش دیگر سخنانش مطرح کرد: با توجه به اینکه احیای شب نیمه شعبان جایگاه ویژه‌ای در روایات اسلامی دارد، سعی شده که از ظرفیت آستان قدس رضوی، ائمه جمعه، اوقاف و بقاع متبرکه در این زمینه برای معرفت افزایی و معرفی عالمانه امام زمان(عج) استفاده شود.

وی افزود: از آنجا که بنیاد مهدویت دارای 31 شعبه در کشور است برخی برنامه‌ها از جمله برپایی نمایشگاه‌ با محور مهدویت و همچنین اجتماع منتظران از سطح استانی فراتر رفته و در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ارسال 50 هزار بسته فرهنگی از سوی بنیاد مهدی موعود(عج) استان به مناطق محروم و مجموعه‌هایی که متولی اجرای جشن‌های مهدوی هستند، از دیگر برنامه‌های این مرکز ویژه نیمه‌شعبان است.

انتهای پیام

28/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha