پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منتظران ظهور

حوزه/ امام‌جمعه آشخانه با اشاره به چهار ویژگی مهم منتظران ظهور گفت: معرفت پیدا کردن نسبت به امام زمان (عج)، محبت داشتن به آن حضرت، سنخیت داشتن نسبت به امام و ایجاد آمادگی برای خود، دیگران و تلاش برای تحقق جامعه جهانی همراه با عدل و عدالت از جمله چهار ویژگی مهم منتظران ظهور به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: منتظران ظهور امام زمان (عج) چهار ویژگی مهم دارند.

وی با اشاره به چهار ویژگی مهم منتظران ظهور افزود: نخستین ویژگی؛ معرفت پیدا کردن نسبت به امام زمان (عج)، دومین ویژگی؛ محبت داشتن به آن حضرت، سومین ویژگی؛ سنخیت داشتن نسبت به امام و چهارمین ویژگی؛ ایجاد آمادگی برای خود، دیگران و تلاش برای تحقق جامعه جهانی همراه با عدل و عدالت ازجمله چهار ویژگی مهم منتظران ظهور به شمار می‌رود.

وی همچنین با بیان اینکه یاران امام زمان(عج) در سه گروه قرار دارند، گفت: گروه نخست؛ یاران نزدیک، فرماندهان، استانداران و نمایندگان در کل دنیا، گروه دوم افراد خنثی و بی‌طرف که نه دوست هستند و نه دشمن، گروه سوم دشمنان امام و دین خدا هستند که امام زمان با 313 نفر از فرماندهان در مقابل این گروه قرار می‌گیرند و پیروزی از آن حق است.

امام‌جمعه آشخانه تصریح کرد: هر کس مدعی است منتظر امام زمان(عج) است، باید گوش به فرمان ایشان باشد و دل‌بستگی به دنیا و زرق‌وبرقش نداشته باشد و زندگی‌اش مطابق میل آن حضرت باشد.

وی با بیان این که منتظر واقعی کسی است که خود را پیش از آمدن میهمان آماده کرده و منتظر پذیرایی از میهمان است، اظهار داشت: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید محبت ایشان را در دل خود جای دهد تا به معنای واقعی کلمه ظهور را درک کند.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به این که به نیمه شعبان و جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت نزدیک می‌شویم، خاطرنشان کرد: مسئله ظهور مسئله ای بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha