جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 448607
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
شورای فرهنگ چغادک

حوزه/ پس از پیگیری های امام جمعه شهر چغادک و موافقت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز شورای فرهنگی عمومی شهر چغادک، با حضور اعضای این شورا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، پس از پیگیری های امام جمعه شهر چغادک و موافقت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صبح امروز شورای فرهنگی عمومی شهر چغادک با حضور اعضای این شورا آغاز به کار کرد.

حمیده ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه فلسفه وجود اعضای شورای فرهنگ عمومی را فعالیت های فرهنگی این افراد در دستگاه خود عنوان کرد و گفت: کار این شورا در حوزه فرهنگ پاسداشت ارزش ها و میراث گذشتگان است و حمایت از برنامه های دینی، بومی و قومی است که این برنامه را حرمت گذاریم.

وی افزود: اعضای این شورا باید نسبت به نگه داشتن ارزش ها و تقویت ارزش های جامعه تلاش کنند و با شناسایی آسیب های جامعه نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر توجه به ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را از جمله مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: آسیب هایی همچون چگونگی زندگی کردن، طلاق، اعتیاد، نشاط اجتماعی از جمله دستورالعمل های جلسات شورا می تواند باشد.

ماحوزی همچنین به اهمیت این شورا اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی دارای یک قداست است که شرکت نکردن مدیران در شورا از شان و جایگاه آن کاسته می شود.

وی اظهار داشت: اعضاء شورای فرهنگ عمومی بخش عظیمی از کارهای خود را در راستای فرهنگ اجرا می کنند که جا دارد مسؤولان توجه ویژه به این بخش مهم داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه بررسی آسیب های اجتماعی مهم ترین وظیفه شورا است، افزود: تهاجم فرهنگی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه است که با اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار می توان از تاثیرات منفی جلوگیری نماییم.

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی شهر چغادک اولین شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر است که در سطح شهر تشکیل می شود و مابقی شوراهای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان یا استان برگزار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha