چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز یکی از رسالت های مراکز فرهنگی تأمین بودجه و سرمایه گذاری برای رونق گرفتن و یاد گیری قرآن در میان خانواده ها و جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان قم که درسالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به ویژگی ها  و شاخصه های قرآن و عترت و رسالت جامعه قرآنی در مورد قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند« زمانی که درکنارقرآن وعترت هستید شعارجدایی از قرآن و اهل بیت(ع) سر ندهید، هرکدام که باشد، سعادت آدمی را تأمین نمی کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه  اظهار داشت: قرآن و مکتب دین معتقد است که مجریان صالح و قانون متربی، زمانی تأمین کننده سعادت هستد که در کنار آن ضلع دیگر هم پویا و حیات داشته باشد و آن هم عمل و تمسک به قرآن و عترت است و این دقیقا همان مسئله ای است که جامعه بعد پیامبر(ص) از آن غافل شدند و گمراهی خود را هم فراهم کردند.

امام جمعه قم افزود: بنابراین نه تنها این دو بال نباید از هم  تا روز قیامت جدا باشند؛ بلکه باید مردم  در زندگی بکار گیرند و در خانه و زندگی خود بیاورند و انس داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه دلیل اینکه قرآن در کنار اهل بیت(ع) آمده این است و عترت نقش تبینی قرآن را دارند، افزود: این روایت از امام سجاد(ع) که فرمودند« اهل بیت(ع) و قرآن مکمل یکدیگرند، قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نیست بلکه رابطه بسیار عمیق است.بنابراین مقصود از جدایی ناپذیری این است که مردم در زندگی این دو بال را با هم داشته باشند وبکار گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: اما مشترکات قرآن و عترت این است، پیامبر(ص) فرمودند« قرآن و عترت هر دو یادگار من، برخوردار از عصمت است. اگر عصمت نبود، سعادت تضمینی نبود و همین مسئله ای است که پیامبر(ص) بر آن  تأکید می کنند. عصمت را لازم نیست جای دیگر جستجو کرد در قرآن و عترت، عصمت وجود دارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: قرآن و عترت، هدایت کننده و خط پایان توحید وخدا شناسی است وهر بال انسان را به خدای می رساند.

امام جمعه قم با رسالت های جامعه قرآنی اشاره کرد و افزود: امروز یکی از رسالتهای مراکز فرهنگی تأمین بودجه و سرمایه  گذاری برای رونق گرفتن ویاد گیری قرآن در میان خانواده ها و جوانان است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: رسالت یادگیری قرآن بخشی از کار است اما، تلاوت آن گام دیگر و مکمل آن گوش دادن، تدبر و عمل به قرآن است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: اگر همه مراحل قبلی قرآن را طی کنیم ولی اهل عمل نباشیم، هیچ ارزشی ندارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: گام ششم حفظ آیات قرآن است و در همین رابطه معصوم(ع) فرمودند« در قبلی که قرآن جای گرفته باشد، گرفتار عذاب نمی شود».

امام جمعه قم افزود: اما رسالت نسبت به اهل بیت(ع)، معرفت به اهل بیت(ع) و عمل به دستورات این بزرگواران ودفاع از نشر آموزه های دین وسخنان اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری بابیان اینکه امروز باید دستگاها  مردم را به کتاب خواندن تشویق کنند و درکنار به نشر کتاب توجه داشته باشند، ولی در این رابطه ضعف‌هایی وجود دارد گفت: باید همان اندازه که به غذای جسم اهمیت و حساسیت نشان می دهیم، نسبت به غذای روح حساس باشیم.

در پایان از مراکز و مؤسسات فرهنگی در گرامیداشت هفته قرآن و عترت تجلیل شد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha