شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست علمی رابطه جهان بینی الهی با نظریه علم دینی از منظر آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ سیصد و بیستمین نشست کانون گفتمان دینی باموضوع سبک زندگی قرآنی با رویکرد مهدویت برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، سیصدو بیستمین نشست علمی کانون گفتمان دینی با عنوان" سبک زندگی قرآنی با رویکرد مهدویت " در جمع طلاب حوزه علمیه باب امام موسی کاظم(ع) کاشان برگزار گردید .حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی   در این نشست به تبیین سبک زندگی قرآنی با رویکرد مهدویت پرداخت.
وی افزود: در سبک زندگی قرآنی آنچه از آیات و روایات بدست می آید این است که اصولی ثابت بر زندگی یک انسان مسلمان باید حاکم باشد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: به صورت نمونه در بحث سبک زندگی قرآنی، می‌توان به سبک زندگی علمی انسان مسلمان اشاره نمود، به صورتی که زندگی خود را بر اساس این اصول بنا نماید.

وی در ادامه به برخی از این اصول اشاره نمود:  زندگی کنید برای دانش افزایی؛ علم باید جامع نگر باشد؛ دانش باید خشیت آفرین باشد؛ علم همراه با تزکیه باشد؛ علم باید همراه با عمل باش؛ علم باید هدایت آفرین باشد؛ در علوم رعایت تخصص علمی شرط است؛ علم باید مفید و کاربردی باشد؛ علم باید فرا زمان باشد؛ علم باید فرا مکان باشد و علم باید یقینی باشد.

حجت الاسلام رضائی اصفهانی در ادامه با تببین سبک زندگی قرآنی با رویکرد مهدویت به گونه های دلالت آیات درخصوص حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) اشاره کرده و آیات را به 4دسته تقسیم نمود: آیاتی که تفسیر آنها در خصوص امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می باشد، آیاتی که تطبیق بر ایشان می شوند، آیاتی که تاویل آنها بر حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) می باشند و دسته آخر آیاتی که مرتبط با وجود مبارک امام زمان (عج) هستند.

 در پایان، این استاد حوزه و دانشگاه به سؤالات حاضرین پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha