شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: انس و الفت با قرآن و بکارگیری عملی آموزه های آن، معرفت اجتماعی را بالا می برد و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام موسی صفی خانی امروز در جمع حافظان و قاریان مدارس استان قزوین، گفت: به تعبیر قرآن، آیات هدایت گر کتاب آسمانی، نور و معرفت و هدایت و رستگاری، اندرز و شفا دهنده دلهاست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: انس و الفت با قرآن و بکارگیری عملی آموزه های آن، معرفت اجتماعی را بالا می برد و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت، فهم و ژرف نگری در آیات قرآن تصریح کرد: با تدبر در آیات قرآن، باب هایی از معرفت باز می شود و حالت انس در تدبیر با قرآن، از آثار خالص قرآن است و مدخل و ورود به عالم قرآن، "تلاوت " آن است که خود مقدمه درک مفاهیم و آغازی برای عمل به قرآن و درک باطن و تدبیر در آیات بشمار می رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد:  اگر بصورت منسجم تلاوت قرآن در برنامه زندگی قرار گیرد و تلاش شود تا آنچه بیان می شود را در عمل بکار گیریم، معرفت و بینش ما بالا خواهد رفت.

وی اظهار کرد:  قرآن، کتاب هدایت و سعادت زندگی بشر و برای عالمان به آن مسئولیت خطیری است که به ویژه در آگاهی بخشیدن جوانان کشور نقش ویژه ای دارد، مهمترين وظيفه مسلمانان عمل به دستورات حيات بخش و سعادت آفرين قرآن كريم و تلاش برای داشتن جامعه اخلاقی متناسب با معيارهای قرآنی است.

حجت الاسلام صفی خانی بیان داشت: جایگاه ما در آخرت بر اساس نسبت به قرآن تعیین می شود، بطوریکه می تواند نردبان ترقی ما در اخرت و یا موجب سقوط انسانها به اسفل السافلین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha