جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان این که ۱۴۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه یزد مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۶ هزار پرونده در مرکز خدمات حوزه علمیه یزد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در یازدهمین همایش تجلیل از برگزیدگان یزدی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن تربیت معلم استان یزد برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان گزارشی از حوزه علمیه یزد اظهار داشت: تقریباً 1400 طلبه برادر مدارس علمیه استان یزد در حال تحصیل هستند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد گفت: البته در مرکز خدمات حوزه علمیه یزد بالغ بر 6 هزار پرونده وجود دارد که از این تعداد، 4 هزار پرونده فعال است.

وی با بیان اینکه 12 مدرسه علمیه در سراسر استان یزد فعالیت دارد عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان یزد، 2 مدرسه علمیه به این مدارس اضافه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به اینکه 4 رشته تخصصی در مدارس علمیه به طلاب آموزش داده می‌شود اذعان داشت: رشته تخصصی مهدویت، تفسیر، امامت و حقوق با 200 طلبه در استان یزد فعالیت دارند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه در همایش تجلیل از برگزیدگان 118 نفر انتخاب شدند خاطرنشان کرد: در سال اول که قریب به 20 سال گذشته برگزار شد استقبال خوبی از همایش صورت نگرفت و نمرات نیز خیلی مطلوب نبود.

وی افزود: اما در این سال‌ها سعی کردیم که سطح نمرات را بالاتر ببریم و در این دوره نیز بیش از 200 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، 118 نفر ممتازترین شناخته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به اینکه 60 نفر از دروس عمومی جزو ممتازین هستند اظهار داشت: 40 نفر از این ممتازین متأهل هستند که با آماری که هر سال ارائه می‌شود نشان از این است که تأهل دچار افت تحصیلی نمی‌شود بلکه راهی برای پیشرفت و تقویت فرد نیز محسوب می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه از بین 10 نفر حافظ قرآن 6 نفر در مدرسه علمیه مصلی مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند افزود: حافظ یک، دو، پنج و 10 جز نیز در بین طلاب عزیز در مدارس علمیه استان یزد هستند.

وی با اشاره به اضافه کردن بخش‌های مختلف به این همایش اضافه کرد: بخش‌های هنری اعم از شعر، گرافیک، کارگردانی و هنرهای قدسی در این دوره از همایش اضافه شد که البته نمرات طلاب را در بخش‌های مختلف که مربوط با رشته مورد نظر بود را لحاظ کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ تنها نهادی بود که تبلیغ و ترویج دفاع از دین مبین اسلام را عهده دار بود و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرد افزود: روحانیت ریشه در قرآن و روایات دارد و ویژگی‌های استقلال، نفوذ ناپذیری، ایستادگی در برابر ظالم، تشخیص به موقع، زهد و تقوا از ویژگی‌های این قشر است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha