پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفاهم نامه

تفاهم نامه همکاری دانشگاه روهونا و جامعه المصطفی به امضای روسای این دو دانشگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار "پروفسور سینانایکاگه گامینی" رئیس دانشگاه "روهونا" سریلانکا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: همه مراکز علمی و دینی جهان باید به مسائل کلان بشری که انسان امروز با آن روبروست، توجه روز افزون تری داشته باشند.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه نهادینه سازی گفتگو و تعامل میان ادیان و مذاهب را از مهمترین توجهات رسالتی جامعه المصطفی برشمرد و اظهار داشت: مراکز علمی و دانشی جهان باید ضمن ترسیم جبهه علمی و دانشی واحد، در راستای تعمیق روابط علمی و فرهنگی ملت ها قدم های بسیار مهمی بردارند.

آیت الله اعرافی گره زدن علوم اسلامی و دینی با واقعیت های جامعه و مسائل انسانی و بشری را از مهمترین نیازهای کنونی جهان دانست و خاطرنشان کرد: تمام پیروان ادیان و مذاهب باید با نگاه عقلانی بر گفتگو و تعامل بین الادیانی تأکید نمایند.

پروفسور "سینانایکاگه گامینی" رئیس دانشگاه "روهونا" سریلانکا نیز در ادامه این دیدار ضمن تأکید بر لزوم عقد تفاهم نامه همکاری با جامعه المصطفی، ابراز داشت: با سفر به ایران و حضور در جامعه المصطفی متوجه شدم که شنیده هایم با مشاهداتم بسیار متفاوت و تحت تأثیر دروغ ها و فضاسازی رسانه ای غرب قرار داشت.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از پاسخ مشکلات جهان کنونی را در تمدن غنی ایران-اسلامی می توان یافت، یادآور شد: دانشگاه روهونا بر آن است تا با همکاری مجموعه های علمی ایران، تعاملات و همکاری های سازنده و اثرگذاری را در حوزه های مختلف دانشی رقم بزند.

وی در بخش پایانی این دیدار ضمن باز شماری حوزه های مشترک همکاری جامعه المصطفی و دانشگاه روهونا، خاطرنشان کرد: دنیای مدرن امروز مشکلات جدیدی را در جهان به وجود آورده است که راه حل بسیاری از آن ها در بازگشت به مؤلفه های تمدنی است.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه روهونا سریلانکا و جامعه المصطفی العالمیه به امضای روسای دو دانشگاه رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha