جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق- مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام رحیمی صادق گفت: امروز بخش زیادی از دکورها، لوازم و خورودهایی که در فیلم‌ها و سریال‌های صدا و سیما پخش می‌شود اکثرا از کالای خارجی هستند و با این روند رسانه ملی نمی تواند در بخش فرهنگ سازی حمایت از کالای تولید داخل ایفای نقش کند و این رویه حتما باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که مردم و مسئولان دولتی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی دارند، اظهار داشت: لازم است آحاد مردم جامعه برای رسیدن به این هدف وظایف خود را به درستی انجام دهند. به عنوان مثال مردم با معرفی کالاهای تولید داخل به یکدیگر و تشویق اعضای خانواده برای خرید کالای ایرانی می‌توانند گام مهمی در این جهت بردارند.

وی با اشاره به نقش ویژه والدین در فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی توسط فرزندان‌شان، افزود: والدین؛ فرزندان خود را تشویق و ترغیب کنند تا مادامی که کالای مشابه داخلی وجود دارد از خرید کالای خارجی امتناع کنند و دلیل و علت آن را هم برای فرزندانشان تبیین کنند تا آنان با آگاهی کامل این مسیر را انتخاب نمایند.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان داشت:  فرهنگ سازی، تبیین و اقناع مردم برای حمایت و استفاده از کالای تولید داخل نیاز به تبلیغ، بیان فوائد و آثار و برکات کالاهای تولید داخل دارد و با ادامه این روند و با کمکی که به تولید داخلی می شود قطعاً هم رونق اقتصادی وجود خواهد داشت و هم امنیت اشتغال پایدار تضمین خواهد شد و دیگر شاهد تعطیلی کارخانجات ایرانی نخواهیم بود.

وی به نقش تولیدکنندگان کالای داخلی در تحقق شعار سال اشاره کرد، و گفت: در راه رسیدن به این هدف بزرگ، تولیدکنندگان کالای داخلی هم وظایفی بر عهده دارند. آن ها مؤظفند با تولید کالای باکیفیت و در عین حال با قیمت منصفانه باید بتوانند در میدان رقابت با تولیدکنندگان خارجی، رضایت مردم را کسب کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: از مسائل دیگری که باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد نیازسنجی از کلاهای مورد نیاز مردم است. مثلاً در یک برهه‌ای مردم نیاز به کالایی پیدا می کنند و با اینکه قدرت تولید آن در داخل هم وجود دارد، اقدامی نمی شود و مردم مجبورند از کالای خارجی استفاده کنند و زمانی تولیدکنندگان پا به این عرصه می گذارند که آن کالای خارجی در بین مردم جا افتاده و بازار را اشباع کرده است. بنابر این تولید به موقع کالای مورد نیاز جامعه مانع از گرایش مردم به استفاده از کالای خارجی بوده و اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بار اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای تولید داخل، بعد از مردم بر عهده دولتمردان است. دولتمردان با توجه به ظرفیت ها و اختیارات وسیعی که دارند می توانند با جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور، زمینه های حمایت جدی از کالای تولید داخل را فراهم کنند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: مسئولین دولتی نباید دست به اقدماتی بزنند که موجب تضعیف تولیدکنندگان داخلی شود. مثلاً در شرایطی که کشور توان تولید واگن و لوکوموتیو قطار را دارد، قرارداد خرید واگن از شرکت های خارجی چه معنایی دارد؟ یا در شرایطی که کشور ما بهترین آشپزهای غذای ایرانی را دارد چه لزومی دارد با کشورهای غربی برای تامین و پخت غذای مسافران قطارها قرار داد بسته شود و خود عامل بیکاری جوانان کشور شویم.

وی به نقش رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما در فرهنگ سازی حمایت از کالای تولید داخل اشاره کرد و عنوان داشت: رسانه ملی رسالت سنگینی در راستای تحقق شعال سال و فرهنگ سازی حمایت از تولید کالای ایرانی دارند. امروز بخش زیادی از دکورها، لوازم و خورودهایی که در فیلم‌ها و سریال‌های صدا و سیما پخش می‌شود اکثرا از کالای خارجی هستند و با این روند صدا و سیما نمی تواند در بخش فرهنگ سازی حمایت از کالای تولید داخل ایفای نقش کند و این رویه حتما باید اصلاح شود.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: در بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی داخل شهر که عمدتاً متعلق به شهرداری تهران است، تبلیغات کالاهای خارجی به وفور دیده می‌شود و این کار حتما اشتباه است و باید متوقف شود بنا بر این صدا و سیما و بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری‌ها نباید کالای خارجی را تبلیغ کنند بلکه همه این ظرفیت ها را باید در راستای حمایت از تولید کالای داخلی استفاده کنند و همگی در عمل، التزام خود را به تحقق شعار سال نشان بدهیم.

مدیر حوزه علمیه تهران حمایت از پیام رسان‌های داخلی در فضای مجازی را از مصادیق جدی و بارز حمایت از کالای تولید داخل برشمرد و عنوان داشت: چرا اجازه می دهیم یک پیام رسان خارجی فضای مجازی را اشغال کرده و افکار جوانان ما را تحت تاثیر قرار دهد و به جای محدود کردن آن، 70 درصد پهنای باند اینترنت کشور را هم در اختیار او قرار می دهیم! و در مقابل حمایت جدی از سازندگان و تولیدکنندگان پیام رسان های داخلی انجام نمی شود در حالی که خدمات ارائه شده توسط پیام رسان‌های داخلی با پیام رسان‌های مشابه خارجی تقریبا یکی است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به فتوای اخیر مقام معظم رهبری در حفظ حریم خصوصی افراد، گفت: شاید این سؤال پیش بیاید که حریم خصوصی افراد در پیام رسان های داخلی چگونه تامین می‌شود؟، در پاسخ به این سؤال باید بگوییم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حریم خصوصی افراد محترم شمرده شده است و مقام معظم رهبری نیز اخیراً ورود به حریم خصوصی افراد در پیام رسان داخلی را حرام شرعی دانستند و این حجت را بر همگان تمام می‌کند و این اطمینان را به مردم می‌دهد که همه اطلاعات فردی آن‌ها در پیام رسان‌های داخلی محفوظ و امن خواهد ماند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha