جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دهنوی در سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ دهنوی با اشاره به اینکه ازدواج رابطه‌ای ازجمله ازدواج پنهانی دختر و پسر در دانشگاه و خیابان، ازدواجی غلط است، گفت: این نوع ازدواج‌ها چندین آفت را در پی خواهد داشت که یکی از آن‌ها از بین بردن آرامش هست و شواهد عینی نشان می‌دهد این نوع ازدواج‌ها سبب سرد شدن کانون خانواده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ حسین دهنوی، یکشنبه‌شب در نشست «خانواده مهربان» در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، اظهار داشت: دین مبین اسلام سرشار از آیات و روایات و احادیث متعدد و فراوانی است که به مهارت‌های ضروری و لازم یک زندگی جامع و کامل و آرمانی از ابعاد گوناگون آن پرداخته است.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه انسان برای احساس خوشبختی و سعادتمندی در زندگی نیاز به آسایش و آرامش دارد، تصریح کرد: آسایش در زندگی امری بسیار مهم بوده و به معنای فراهم بودن مادیات در زندگی است؛ اما باید توجه داشته باشیم که وجود آسایش در زندگی به‌تنهایی کافی نبوده و وجود آرامش همراه با آسایش به زندگی معنای مطلوبی می‌بخشد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد ثروت و مادیات را از مهم‌ترین مسائل برای خوشبختی در زندگی دانسته ولی داشتن آسایش در زندگی نشانه خوشبختی نیست، افزود: یکی از عواملی که در زندگی به انسان آرامش می‌دهد، معنویت است و اگر انسان در زندگی خود معنویت نداشته باشد، قطع یقین آرامش نیز ندارد.

حجت‌الاسلام‌ دهنوی با اشاره به اینکه ازدواج رابطه‌ای ازجمله ازدواج پنهانی دختر و پسر در دانشگاه و خیابان، ازدواجی غلط است، خاطرنشان کرد: این نوع ازدواج‌ها چندین آفت را در پی خواهد داشت که یکی از آن‌ها از بین بردن آرامش هست و شواهد عینی نشان می‌دهد این نوع ازدواج‌ها، سبب سرد شدن کانون خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم مدیریت ازدواج رابطه‌ای در آینده نیز موجب اختلال عاطفی بین زوج‌ها شده و سوءظن‌های مستمری را در کانون گرم خانواده ایجاد می‌کند، گفت: سوءظن و بدگمانی همسران و کور و کر کردن انسان، از دیگر آفات ازدواج رابطه‌ای است؛ عنصر عشق آن‌قدر قوی هست که انسان را کر و کور می‌کند و نمونه‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: نتایج یک پژوهش و تحقیقی نشان می‌دهد که 80 درصد دختران پس از پایان یک رابطه، افسردگی ماژور گرفته و 80 درصد پسران راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف 80 درصد دختران از ایجاد رابطه ازدواج است، گفت: هدف 80 درصد پسران از ایجاد ارتباط، ازدواج نیست و این هشداری جدی برای دختران است و 80 درصد از مردهایی که به بیراهه می‌روند، به‌خاطر نیاز غریزی‌شان است چراکه مردها عشق‌بازند و 80 درصد از زن‌هایی که به بیراهه می‌روند نیاز عاطفی دارند چون زن‌ها عشق‌ورزند.

حجت‌الاسلام‌ دهنوی با بیان اینکه زنان و مردان نامحرم باید از شوخی‌های بیجا و یا رفتارهای خیلی گرم با یکدیگر پرهیز کنند، افزود: خدا در وجود زنان حسی قرار داده به نام حسادت و در وجود مردان حسی قرار داده به نام غیرت که اگر هرکدام نسبت به رفتار دیگری حرکتی ببینند که این حس را برانگیخته است، در زندگی دچار مشکل می‌شوند و زوجین باید به یکدیگر توجه داشته باشند تا از نفوذ آسیب‌ها در خانواده جلوگیری شود و بنیان خانواده مستحکم بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha