جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلاش دانش آموزان مسلمان کانادایی برای جلوگیری از اسراف آب

حوزه/گروهی از دانش آموزان مسلمان در ساسکاتون کانادا، در برنامه سراسری «عمل دانش آموز برای آینده پایدار» طرحی برای ذخیره آب مصرفی ارائه دادند که سالانه هزاران لیتر آب صرفه جویی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، گروهی از دانش آموزان مسلمان در مدرسه ای در ساسکاتون، در مرکز کانادا طرحی برای ذخیره سازی آب مصرفی ارائه دادند. این طرح که در برنامه شهری به منظور ایجاد آینده بهتر ارائه شده می تواند منجر به صرفه جویی در هزاران لیتر آب به صورت سالانه شود.

در این برنامه سراسری که «عمل دانش آموز برای آینده پایدار» نام گرفته است، صدها دانش آموز پروژه های ابتکاری شان را در رابطه با زباله، آب، غذا، حمل و نقل، تنوع زیستی و انرژی ارائه دادند.

ندا امرا دانش آموز کلاس هشتم از مدرسه مصباح در ساسکاتون در این باره به خبرنگاران گفت: ما این موضوع را انتخاب کردیم زیرا آب در مذهب ما بسیار مقدس است. در دین ما وضو گرفتن پیش از نماز یک پاکسازی معنوی محسوب می شود. ما می دیدیم که هر ساله در مدرسه ما آب زیادی اسراف می شود.

با پایان پروژه گروه با نوشتن نامه ای به هیات مدیره مدرسه خواستار نصب شیرآب های کم فشار و شیر آب های اتوماتیک شدند. آن ها همچنین با اعلام روزانه به دانش آموزان استفاده روزمره از آب را به حداقل رساندند و توانستند مصرف آب را در روز به 350 لیتر کاهش دهند.

امرا افزود: ما به همکلاسی هایمان گوشزد می کردیم که آب را اسراف نکنید! بیایید بهتر عمل کنیم و محیط زیست را نجات دهیم!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha