شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد

حوزه/مدیرعامل مجمع خیّرین مسجد ساز کشور با اشاره به راه‌اندازی نهضت مردمی مجمع خیّرین مسجد ساز در کشور گفت: تاکنون خیران ۱۵۰ مسجد در چند سال اخیر در سطح کشور ساخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، محمود مظفر، یکشنبه‌شب در نشست مجمع خیرین مسجد ساز استان، اظهار داشت: نهضت مردمی مجمع خیرین مسجد ساز با هدف جلب مشارکت و تبلیغ ساخت مساجد ارزان و کم‌هزینه در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه خیران در چند سال اخیر 150 مسجد در کشور ساخته‌اند، افزود: فعالیت‌های ما در مجمع خیرین در قالب طرح نهضت مردمی است.

مظفر با اشاره به ضرورت پرداختن به امر مسجد سازی و هشدار درباره کمبود مساجد در مناطق محروم و پرجمعیت کشور، گفت: تلاش می‌کنیم مردم با کمک خیران نیک‌اندیش بتوانند حدود 50 درصد مساجد را بسازند و مجمع خیرین مسجد ساز کشور نیز بتوانیم به کمک خیرین به این فعالیت کمک کنیم.

وی تصریح کرد: اگر هر فردی بتواند ماهیانه هزار تومان به این طرح اختصاص داده و کمک کند، این قول را می‌توانیم به مردم بدهیم که بتوانیم دست‌کم سالی 100 تا 150 مسجد را در مناطق محروم و پرجمعیت احداث کنیم و مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
مدیرعامل مجمع خیرین مسجد ساز کشور با اشاره به راه‌اندازی نهضت مردمی مجمع خیرین مسجد ساز در خراسان شمالی نیز گفت: امید می‌رود با کمک این مجمع در استان خراسان شمالی پنج مسجد ساخته شود.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برطرف کردن مشکلات مساجد بین‌راهی اختصاص داده‌شده و باید برای رسیدگی به امور و مشکلات، تمامی مساجد و مراکز اقامه نماز تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: در مباحث مسجد سازی باید گروه‌های سیاسی با نگاه‌های سیاسی متفاوت نیز در این امر مهم شریک باشند، زیرا مسجد سازی یک کار مردمی است که تمامی گروه‌ها می‌توانند مشارکت داشته باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: می‌توان از مساجد استفاده‌های چندمنظوره هم در قالب (کارگاه‌های آموزشی و...) داشته باشیم و مهم‌تر آنکه خریداری ساختمان‌های ناتمام و تکمیل آن برای ساخت مساجد هم می‌تواند گام خوبی در مسیر مسجد سازی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha