جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 448723
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
حجت الاسلام بابایی فردوس

حوزه/امام جمعه فردوس با بیان اینکه خلیج فارس مهد تمدن جهان است، گفت: نقشه های زیادی از گذشته تاکنون بر نام خلیج فارس تاکید دارند.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در یبرجند، ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: 10 اردیبهشت ماه در واقع سالروز آزادسازی هرمز از دست پرتقالی هاست، ولی چند سالی است که این روز را با نام خلیج فارس می شناسند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی طی تصمیمی به دنبال شایعاتی مبنی بر نام خلیج فارس، که بعضی از عرب ها از آن با نام جعلی خلیج «ع ر ب ی» یاد می کنند، این روز را روز ملی خلیج فارس نام گذاری کرده است.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه نقشه های زیادی از گذشته تا کنون، دال بر خلیج فارس است، گفت: سازمان ملل نیز بر نام "خلیج فارس" تاکید دارد.

حجت الاسلام بابایی یادآور شد: خلیج فارس از جزایر زیادی برخوردار است که می توان از مهم ترین آن ها به قشم، بحرین، کیش، جزیره خارک، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک و جزیره لاوان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در کهن ترین منابع، نام خلیج فارس با عنوان خلیج پارس آورده شده است، اضافه کرد: با این حال چند سالی است که نام خلیج فارس از طرف عرب زبانان مورد تحریف قرار گرفته است و کشورها را با چالش مواجه کرده است.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: حتی اروپا، آمریکا و انگلیس در مقابل ادعاهای کشورهای عربی اثبات کرده اند که خلیج فارس متعلق به ایران است.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه واژه جعلی «خلیج ع ر ب ی» برای نخستین بار از سوی انگلیسی ها مطرح شده، افزود: انگلیس روباه پیری است که همواره درصدد تفرقه میان کشورهای مسلمان بوده است.

وی با بیان اینکه حتی روشنفکران عرب در شمال آفریقا بر نام خلیج فارس تاکید دارند، گفت: حتی در تمام منابع اروپایی، آسیایی و آمریکایی، از همین نام یادمی شود.

امام جمعه فردوس یادآور شد: اعراب و گروه هایی به دنبال اختلاف افکنی و سیاه کاری به دنبال تحریف هویت خلیج فارس هستند.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: نشریات رسمی و غیر رسمی عرب زبان همواره به دنبال تحریف این نام بوده و از آن به عنوان "خلیج ع رب ی"  نام می برند؛ این در صورتی است که مجموعه اعترافات در این خصوص در کتابی با عنوان اسناد نام خلیج فارس آمده است.

قابل ذکر است که این کتاب نوشته محمد عجم در وب سایت مرکز مطالعات خلیج‌فارس و دریای پارس جمع‌آوری و قابل ارائه است.

امام جمعه فردوس افزود: مسئولان ایرانی با رشادت در سازمان ملل متحد باید همواره از حقوق ایران دفاع کنند، چرا که دشمنان می دانند که ایران بر روی یک وجب از خاک میهنش تعصب دارد.

حجت الاسلام بابایی گفت: اگر مسئولان عالی رتبه ایران همواره در برابر نقشه های دشمنان جواب قانع کننده ای داشته باشند، خلیج، همیشه فارس و ایران همواره سرفراز می ماند.

امام جمعه فردوس خطاب به دولت مردان کشور، گفت: دولت مردان باید در تمامی مجامع بین المللی بر نام خلیج فارس تاکید و همواره آن را پاره ای از ایران بنامند تا هیچ کس حق تعرض به خاک ایران را نداشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha