پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهدویت

همایش بین‌المللی «مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب» با حضور طلاب غیرایرانی ۳۶ ملیت در خرم‌آباد در حال برگزاری است و ۲۵۰ طلبه در این همایش با تشکیل گروه هایی، پیرامون «مهدویت» تحقیق و بررسی می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، روز شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و در آستانه ایام ولادت باسعادت حضرت مهدی‌موعود(عج) دهمین همایش بین‌المللی «مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب» به میزبانی خرم‌آباد آغاز به‌کار کرد و به مدت سه روز در محل دهکده مقاومت واقع در پادگان حمزه خرم‌آباد ادامه دارد.

بنا براین گزارش، این همایش با حضور ۳۶ ملیت از طلاب جامعة المصطفی در خرم‌آباد در حال برگزاری است و ۲۵۰ طلبه در این همایش با تشکیل گروه هایی، پیرامون «مهدویت» تحقیق و بررسی می کنند.

 دوره‌های گذشته این همایش پیش ‌ازاین در استان های مختلف همچون کاشان، اردبیل، شهرکرد، رامسر، اصفهان، قم و دیگر استان ها برگزار شده است.

بازدید مهمانان این همایش از جاذبه‌های گردشگری لرستان و قرائت پیام آیت‌الله اعرافی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) از دیگر برنامه‌های این همایش بین‌المللی بود. ضرورت وجود امان عصر(عج)، مدیریت شیعه در عصر غیبت، انتظار، ولایت فقیه و معرفی امام از دیدگاه ادیان و مذاهب به‌عنوان محورهای اصلی این همایش در نظر گرفته شده است

 حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر در این مراسم اظهارکرد: خداوند متعال از ابتدای خلقت تا زمان پیامبر اسلام(ص) تعداد ۱۲۴ هزار پیغمبر را برای هدایت و سعادت انسان‌ها فرستاده است.

وی با تاکید بر نیاز وجود یک منجی در شرایط کنونی، گفت: بشر امروز برای رهایی از جاهلیت مدرن، استکبار، ظلم و ستم نیاز به وجود یک منجی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha