پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار با مجمع جوانان استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از عدم اجرای قانون گفت: باید مسئولان پاسخ دهند چرا با این همه منابع و محصولاتی که داریم، اما صنایع تبدیلی نداریم که جوان ما بکار گرفته شود، چرا در مرزها و مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی جلوی کالای قاچاق گرفته نمی‌شود؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مجمع جوانان خراسان جنوبی، اظهار داشت: پیداست که برای هر جامعه ای جوانان سرمایه بزرگ آن جامعه هستند، اما حتما در نظر شما هست که ما قشرهای مختلف جامعه خود را از یکدیگر جدا فرض نمی‌کنیم؛ مثلا این که جوان یک صنف یا سنخ جداگانه است و فرد و قشری مستقل نیست.

وی افزود: جوان محصول تلاش و کوشش معلم و خانواده و استفاده از دسترنج کارگر و ... بوده و ما شما را جدا فرض نمی کنیم و شما هم خود را جدا فرض نکنید، بزرگترین سرمایه جوان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانی برآمده از سعی، تلاش و کوشش است گفت: همه باید قدر جوانی خود را بدانند و گلایه‌هایی ما هم از مسئولان داریم زیرا کشوری نیستیم که جوانان ضایع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: چه چیزی کم داریم؟ همه چیز داریم هم از سنخ مادی و سرمایه‌های مادی نباید در خدمت منافع عده ای خاص قرار گیرد و باید تلاش شود اگر معادن صنایع و باقی زمینه‌ها است باید در دسترس همه قرار گیرد که بیش از همه، جوانان مهم است و این گلایه را ما هم داریم.

وی با اشاره به اینکه قانون مشکل ندارد، بلکه مجریان مشکل دارند، بیان داشت: اگر کار در چارچوب قانون نباشد، از هم می‌پاشد و اگر در حسن اجرا قانون مشکل باشد، باید اجرا شود، اما این که این موارد خیلی طول می کشد مربوط به قانون نیست، مجری قانون است که کاری که می شود به 24 ساعت انجام شود دیر انجام می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از عدم اجرای قانون گفت: باید مسئولان پاسخ دهند چرا  با این همه منابع و محصولاتی که داریم، اما صنایع تبدیلی نداریم که جوان ما بکار گرفته شود، چرا در مرزها و مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی جلوی کالای قاچاق گرفته نمی‌شود و چراهای زیاد داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: جامعه اگر برای جوان نسل آینده خود از نظر رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی و کارآیی اگر کار نکند آسیب می بیند، زیرا نیرویی که می تواند کار کند نیروی جوان است و می تواند قدمی برای جامعه خود بردارد.

بخشی از ناکارآمدی های جامعه در دست مردم است

وی با بیان اینکه این کشور با همه شرایطی که دارد باید در رده اول باشد گفت: ناکارآمدی هایی هست اما مقداری هم به جامعه برمی گردد چراکه سیستم حکومتی مردمی است و اختیارات دست مردم است قبلا اختیارات دست بیگانه بود.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: نظام، اختیار را در دست مردم داد، اما گاهی خود ما کوتاهی می کنیم زیرا اگر دقت کافی در انتخاب افراد کارشناس، کارآزموده، متعهد و دور از قیل و بازی های صنفی و حزبی باشد و فکر و انتخاب و امور را در دست آنها دهیم، مشکلات برطرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: امام خمینی(ره) فرموده اند انقلاب را به دست افراد کارآزموده بدهید.

جوانان نادیده گرفته می شوند

رئیس مجمع جوانان استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: مجمع جوانان استان کار خود را از اواخر بهمن ماه آغاز کرده و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالیت های خود را در بخش‌های مختلف اجتماعی، کارآفرینی، ورزش و تندرستی دنبال می‌کنند.

قهوه‌چی افزود: هدف این مجمع بیان بهتر مطالبات جوانان و هدفمند کردن مباحث در حوزه تخصصی بوده و برنامه‌های مختلفی داشته که این برنامه‌ها در نوع خود بی‌نظیر است، البته در حوزه جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد مشکلاتی هم وجود دارد .

وی افزود: یکی از مشکلات عمده، پذیرش همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری خیلی از برنامه‌ها است درواقع اکثر برنامه‌های دولتی باید برون‌سپاری شود اما جوانان کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha