چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سالاری

حوزه/ حجت الاسلام سالاری گفت: من معتقدم چنانچه همه موارد حرفه ای در نگارش کتاب رعایت شود، مردم هم اقبال خوبی به کتاب خواهند داشت، کتاب و داستان نویسی امروز به دلیل قدرت نفوذ و تاثیر بهترین بستر برا انتقال مفاهیم دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مظفر سالاری، امروز در مراسم جشن امضای کتاب  که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور روحانیون و مبلغین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین الهامات برای نوشتن داستان نویسی،  قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه خداوند از رسانه داستان و قصص در قران کریم بهره برده است، گفت: ما به عنوان یک روحانی وظیفه  تبلیغ به هر نحو را داریم  که من روش داستان نویسی را در کنار دیگر عرصه های تبلیغ انتخاب کردم.

نویسنده رمان« رویای نیمه شب» تصریح کرد:خداوند در قرآن کریم 12 ویژگی منحصر به فرد را برای داستان معرفی میکند  که آیه آخر سوره مبارک یوسف نمونه ای از آن است، تفاوت عمده داستان با مطالب علمی در این است  که احساس مخاطب را درگیر می کند و قدرت نفوذ دارد و شیوه و منش پیامبر(ص) در عرصه تبلیغ بر محوردرگیر کردن احساسات افراد و اخلاقیات بوده است و سپسپ مفاهمی دینی را منتقل می کردند.

حجت الاسلام سالاری با تاکید براینکه براساس بازخوردهایی  که خواندن کتابم به من رسیده است، متوجه شده ام  که کسانی این رمان را خوانده اند که چه بسا اصلا اهل مطالعه و کتا بخوانی نبوده و یا اصلا در وادی دین و مفاهیم دینی سیر نمی کردند، ولی هردو قشر نسبت به این کتاب رغبت پیدا کرده اند،تصریح کرد: من در کنار همه فعالیت های تبلیغی معمول یک روحانی، شیوه داستان نویسی را برای انتقال مفاهیم دینی انتخاب کرده اند، چرا  که معتقدم که داستان رسانه ای که جهان شمول است و در همه قدرت نفوذ دارد و فطرت انسان علاقه  مند به داستان است.

این مولف حوزوی با اشاره به رصد دقیق و مطالعه ژرف رهبر معظم انقلاب نسبت به مباحث فرهنگی و خاصه کتاب، یادآور شد: در اولین دیدار خصوصی خود با رهبر معظم انقلاب که به همراه جمعی از بزرگان بودیم، هرگز تصور نمی کردم که ایشان کتاب رویای نیمه شب مرا خوانده باشند و مرا بشناسند.

وی عنوان کرد: امام زمان(عج) امروز محب و شیعه زیاد  دارد ولی سرباز پا رکاب ندارد و یا کم یاب است، لذا این کتاب رویای نیمه شب را براساس تشرفات افراد محضر حضرت ولی عصر(عج) نوشتم.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه اعتقاد دارم مردم با کتاب و کتابخوانی قهر نکرده اند، گفت: من معتقدم چنانچه همه موارد حرفه ای در نگارش کتاب رعایت شود، مردم هم اقبال خوبی به کتاب خواهند داشت، کتاب و داستان نویسی امروز به دلیل قدرت نفوذ و تاثیر بهترین بستر برا انتقال مفاهیم دینی است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین افرادی  که می توانند کتاب های خوب را به مردم معرفی کنند، روحانیون ومبلغین دین هستند، ماه مبارک رمضان فرصت تبلیغی بی بدیل ما، نزدیک است دراین ماه مردم را به سمت کتابخوانی تشویق و کتاب خوب را معرفی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha