چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: شاخصه مهم منتظران حقیقی امام زمان(عج) حق طلبی است و نه قدرت طلبی و جناح طلبی!

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به وظیفه مبلغین در تبیین و ترویج آموزه های ناب مهدوی است، اظهار داشت: یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم حضرت ولی عصر(ع) و محبان و ارادتمندان به ایشان حق طلبی و حق خواهی است و اساساً ویژگی اصلی جوانان منتظر و مهدوی نیز همین است.

وی افزود: اگر ما این ویژگی حق طلبی و حق خواهی را در جامعه زنده نگاه داریم ، آن موقع دیگر مشکلات و مسایلی چون شکاف نسلی نیز ما را از ادامه مسیر به سمت اهداف متعالی بازنمی دارد.

وی با بیان این که جوانان ما باید به تاسی از حضرت علی اکبر(ع) در مسیر تحقق اهداف مقدس امام زمان(عج) گام بردارند، گفت: حضرت علی اکبر(ع) روز عاشورا به پدر خویش امام حسین(ع) فرمود آیا ما به حق هستیم و اگر این طور است که از مرگ نمی هراسیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: جوان باید حق طلب باشد تا بتواند مقدمه ظهور را فراهم کند و مردم را به حق طلبی سوق دهد که اگر این طور شد رهروی واقعی امام عصر (عج) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) به دنبال آن است که حق را به کرسی نشانده و عدالت را برقرار سازد و طبعاً نیاز به یاران و هوادارانی دارد که در این مسیر ایشان را در جبهه حق یاری دهد.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: از این رو ما اگر امام زمان را می خواهیم باید حق  طلبی را در جامعه رواج دهیم تا مردم طعم حق را بچشند و در این مسیر بی شک طلاب جوان نقش بسیار مهم و سنگینی برعهده دارند تا ضمن پاسخ به شبهات و تبیین شاخصه های مهم زندگی در عصر ظهور به مکتب و راه امام زمان(عج) کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب بیان داشت: متاسفانه ما گاهی اوقات به جای این که حق طلب باشیم ، جناج طلب و لباس طلب هستیم و این در حالی است که وابستگی های جناحی و سیاسی نمی گذارد حقیقت طلب باشیم و به خوبی در خدمت به مساله ظهور قرار بگیریم.

وی گفت: به خصوص ما طلاب و روحانیون باید خود در درجه اول حق طلب باشیم و ثانیاً هم این که شاخصه های حق و حق طلبی را در جامعه تبیین کرده و در ترویج آن ها فارغ از منیت ها و هواهای نفسانی بکوشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha