چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نیمه شعبان

حوزه/مدیر بنیاد فرهنگى حضرت مهدى موعود (عج) خراسان شمالی از برگزاری مراسم احیاى نیمه شعبان در ۱۰ مسجد و امامزاده بجنورد هم‌زمان با شب میلاد امام زمان (عج) خبر داد.

شیر الله عصمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) اظهار داشت: مراسم احیاى نیمه شعبان در 10 مسجد و امامزاده بجنورد هم‌زمان با شب میلاد امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

وی 9 مساجد و امامزاده سید عباس(ع) مکان‌هایی هستند که جشن و احیاى نیمه شعبان خواهند داشت، افزود: 2 مراسم محورى جشن میلاد منجی عالم بشریت نیز با مشارکت دستگاه‌ها و مردم برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگى حضرت مهدى موعود(عج) خراسان شمالی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه‌های استان نیز به صورت واحد در دانشگاه‌های خود برنامه احیای نیمه شعبان همراه با جشن را خواهند داشت.

وی از برگزاری اجتماع بزرگ مهدوی در بجنورد خبر داد و گفت: روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه مصادف با روز نیمه شعبان تجمع بزرگ منتظران از مسجد حجت ابن الحسن تا امام‌زاده سید عباس(ع) همراه با دعا و استغاثه با حضور عموم مردم با برنامه‌های متنوع مولودی‌خوانی و... که منتهی به دعا و نماز ظهر در امامزاده سید عباس خواهد شد، برگزار می‌شود.

عصمتی با بیان اینکه مراسم محوری دیگری نیز در سالن شهروند در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء و شب نیمه شعبان با حضور سخنرانان و برنامه‌های متنوع شادی با محتوای مهدوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تقارن هفته معلم و دهه مهدویت صبح روز سه‌شنبه در مدارس استان، زنگ «سپاس مهدویت» با مشارکت آموزش‌وپرورش به‌صورت سراسری در استان طنین‌انداز خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگى حضرت مهدى موعود(عج) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه کشوری (عکس انتظار) با موضوع نیمه شعبان، مسابقه رمز بهار، مسابقه نقاشی خیابانی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع (امید و انتظار) و همچنین مسابقه بزرگ پیامکی گل نرگس (ویژه دبستانی‌ها) از جمله برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha