جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدویت

حوزه/ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: ارتقای سطح دانشی طلاب و روحانیون، لازمه پاسخ به شبهات در زمینه مهدویت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شریفی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به خصوص نیمه شعبان، اظهار داشت: دغدغه ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در همه زمان ها باید مطرح باشد نه این که ما آن را فقط در ایام نیمه شعبان دنبال کنیم.

وی با بیان این که تبیین و ترویج آموزه های مهدوی ، دغدغه جدی حوزویان و به خصوص اساتید است، گفت: برای مقابله با افکار و آرای باطل و ضاله در این باره ضروری است همه افرادی که در این قضیه دخیل هستند به خصوص حوزویان و طلاب جوان، روز به روز سطح علمی و فرهنگی خود را ارتقا ببخشند و در زمینه ارتقای دانشی خود ، بیش از پیش بکوشند.

این استاد حوزه افزود: ما یک سرمایه بزرگ به نام فرهنگ عاشورا داریم که متعلق به گذشته است و یک سرمایه ناظر به آینده که همان مهدویت است و با تکیه بر این دو سرمایه بزرگ باید بتوانیم در خدمت به دین و مذهب حرکتمان مستمر و موفقیت آمیز باشد.

وی همچنین تاکید کرد: از این منظر بنده به شدت معتقدم که حوزه های علمیه باید نشاط و تحرک بیشتری در این خصوص داشته باشد و به عنوان مثال بخشی از دروس رسمی حوزه مرتبط با بحث مهدویت و پاسخ به شبهات در این باره باشد.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha