جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به جشنواره ۲۰۱۸ در همدان، گفت: یکی از پیامد های این جشنواره ها تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی به فرهنگ غربی است و مسؤولان این برنامه ها باید مواظب خطوط قرمز اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در همایش مبلغان حوزه علمیه همدان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) با مستگبران زمان خود مبارزه کرده اند و این مساله سنت انبیای الهی بوده و ان شاءالله طلاب و مبلغان این سنت الهی را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: باید حوزه های علمیه از مسائل سیاسی که منجر به منزوی شدن طلبه می شود، دوری کنند و مقصود ما در این جلسات این است که بُعد الهی ضد استکباری حوزه ها همانطور که رهبر معظم انقلاب حوزه انقلابی را مطرح کره اند، زنده بماند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر طلبه ای از نظر فکری ایمانی و اعتقادی به مسایل دینی رسیده باشد می تواند مردم را به این مسایل هدایت کند.

وی در ادامه افزود: براساس روحیه انقلابی امام خمینی(ره) و  رهبر معظم انقلاب بود که شهید حججی ها تربیت شدند و ما طلاب و مبلغان باید در این راه قدم بگذاریم، چرا که حوزه های علمیه حافظان اصلی اسلام و خون شهدا هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً» گفت: پیامبران کسانی بودند که تبلیغ رسالت های الهی می کردند و  تنها از خدا می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند و همین بس که خداوند حسابگر و پاداش دهنده اعمال آنها است.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی نیاز به سربازان جان بر کف دارد، امام خمینی(ره) 15 سال برای نه گفتن به طاغوت تبعید شد، رهبر معظم انقلاب در راه انقلاب، فعالیت ها مخلصانه انجام داده اند، حجت بر همه ما تمام است.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: متاسفانه تفکر موجود در آموزش و پرورش در رده های بالا ارائه سند 2030 است، رهبر معظم انقلاب اگر سه مرتبه به مسؤولان تذکر نداده بود، امروز ما تسلیم فرهنگ بیگانه شده بودیم.

وی ادامه داد: این همه انقلاب خون تقدیم اسلام کرد تا فرهنگ اسلام، فرهنگ ایثار، فرهنگ استکبار ستیزی و فرهنگ شهادت در این مرز و بوم حکم فرما شود نه اینکه سند 2030 روی کار بیاید.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به جشنواره 2018 در همدان، گفت: یکی از پیامد های این جشنواره ها تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی به فرهنگ غربی است و مسؤولان این برنامه ها باید مواظب خطوط قرمز اسلامی باشند.

وی در پایان گفت: من از مسؤولان درباره برنامه 2018 در همدان گلایه دارم، حوزه باید در تصمیم گیری های کلان دینی و فرهنگی نقش داشته باشد، انقلاب از حوزه های علمیه برخاسته است و سزاوار است مسؤولان درباره این جشنواره ها با حوزه علمیه مشورت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha