جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست انجمن الفكر العاملي به مناسبت سالگرد شهادت سید محمد باقر صدر

حوزه/ انجمن "الفکر العاملی" با همکاری دفتر آیت الله سید محمد حسین فضل الله از علمای فقید لبنان نشستی را با عنوان " خطابه دینی بین اصالت و نو آوری در نزد آیت الله صدر و فضل الله" در شهر صور لبنان برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن "الفکر العاملی" با همکاری دفتر آیت الله سید محمد حسین فضل الله از علمای فقید لبنان و در ایام سالگرد شهادت آیت الله شهید سید محمد باقر صدر نشستی را با عنوان " خطابه دینی بین اصالت و نو آوری در نزد آیت الله صدر و فضل الله" در شهر صور لبنان برگزار کرد.

در این نشست حجت الاسلام سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس انجمن الفکر العاملی، شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت لبنان و جمعی از علما، فعالان رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.

حجت الاسلام سید عبد اللطیف فضل الله در این مراسم تاکید کرد: ما نیازمند یک خطابه دینی هستیم که بر وحدت متمرکز شود و فرهنگ مقاومت را بر اشغالگری و فساد غلبه داده و یک جنبش آگاهی بخش برای مقابله با پروژه های تکفیر، فتنه انگیزی و تفرقه تأسیس کند.

وی به خطابه ای که تمامی اقشار کشور را برای حمایت از وطن جمع کند، دعوت کرد و گفت: این بسیار ترسناک است که یک طبقه سیاسی از شهروندان استفاده می کند و هیچ خدمت به او ارائه نمی دهد. این ترس آور است که حکومت از داخل مورد چپاول و دزدی قرار می گیرد.

سید فضل الله با اشاره به انتخابات گفت: مردم باید کسی را انتخاب کنند که به مسائل آن ها رسیدگی کند و در مجلس نمایندگان حامی آنان باشد.

باید در مقابله با جهل به زبان عقل تکیه کرد و از تعصبات طایفه این و مذهبی دوری جست

وی برای تحکیم وحدت بین مسلمانان و حتی بین اقشار جامعه انسانی، خواستار الهام گیری از روشن فکری آیت الله شهید سید محمد باقر صدر و آیت الله سید محمد حسین فضل الله و امام خمینی شد و اشاره کرد: برای رسیدن به این هدف باید در مقابله با جهل به زبان عقل تکیه کرد و از تعصبات طایفه این و مذهبی دوری جست.

سید فضل الله تصریح کرد: مشکل در نص دینی نیست، بلکه در عناوین دینی است که دین بر آن حاکمیت ندارد و با درک و فهم عقب مانده و روش ها و برنامه هایی همراه است که از عقل و درک معاصر به دور است.

وی بر روش و برنامه ای که بر پایه روابط بین واقعیت، عقل و نص باشد، تاکید کرد.

شیخ عبد الله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان هم در سخنان خود اشاره کرد: از دیدگاه آیت الله فضل الله، مهمترین ابزاری که در میدان مشروعیت نوآوری به کار گرفته می شود؛ بحث و تبادلاتی است که در عرصه علمی و فرهنگی بر محور هویت می چرخد.

حجت الاسلام شیخ محمد طحینی از فضلای نجف اشرف هم در سخنان خود به ابعاد نوآوری در اندیشه شهید صدر پرداخت.

شیخ حسین قاسم رئیس مجلس علمای فلسطین نیز همه را به پایبندی به شیوه علمایی همچون شهید صدر و سید محمد حسین فضل الله دعوت کرد و آن را موجب تحکیم وحدت، مقابله با فتنه و حمایت از ملت فلسطینی در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha